![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi var på Antiparos, Naxos och sist på Santorini. 14 - 24 juni.
Standardpriset för en grekisk sallad verkade vara 4 E på de ställen vi åt, portionsstorleken varierade däremot. Mytos på resturang kostade runt 2,2 E. Vi åt mat ute alla kvällar, men ett par blev det bara Gyros. Notan slutade oftast på drygt 30 E, men varierade fran 20 - 50 E. Då var vi 4 personer som oftast åt varsin rätt (mycket lamm) och så brukade vi dela en grekisk sallad och/eller tzatsiki. Vi drack ibland bara en stor flaska vatten, ibland en Mythos, en kvarts liter vin i kanna och till barnen varsin färskpressad jos (ja de fick dyrast, kostade nästan alltid 3 E, men det är verkligen Greksemester för dem) En intressant sak jag noterade. Jag höll koll på priset på en liter jos i matafärerna. Jag hade fått för mig att det sa något om prisbilden i affären, men det stämde inte. Däremot noterade jag att priset steg ju mer säsongen fortskred. I en affär på Antiparos kostade den 1,7 E, sen ökade mängden turister markant en dag. Då kostade samma jos plötsligt 2,1 E... Detta tyckte jag stämde även på de andra öarna (i de små turistmataffärerna). Är det någon mer som håller med? Eller var det bara en slump? /Marianne |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|