Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-07-17, 13:00
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Allt jag minns om lilla Lefkos

Håller med Inkfish. Sista natten bör ni spendera i Pigadia även om det är en halvful stad så är det en grekisk liten stad med allt vad där hör till. Har viss charm och både fula hus, snygga hus, bra och dåliga tavernor, hamn, strandpromenad, affärer och vanligt grekisk vardagsliv. Mycket vänliga och trevliga människor med ett öppet hjärta för främlingar.

Eva
Svara med citat
Gammal 2006-07-17, 13:31
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Tack Lola för alla dina "klipp och klistra"-inlägg I september ska det minsann hyras bil! Har besökt endast Olymbos, Aperi och Amopi under mina två tidigare besök på Karpathos med Pigadia som bas. Oj, vad nyfiken jag har blivit på de andra byarna efter läsningen av dina inlägg

Ivi
Svara med citat
Gammal 2006-07-17, 13:46
Lolas avatar
Lola Lola är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

>Ivi: Vid stranden (stränderna) i Arkassa finns en stor utskjutande klippa som heter Paleokastro (har jag för mig) där det finns lodräta - nåja, nästan - stigar att vandra uppför. Vi hade våra vilodagar när vi var där så vi tittade mest på när andra knatade uppför. Vad som finns där vet jag ej, men förmodligen ligger där en kyrka (som på alla andra klippor ). Jag har för mig att det står om detta i Jannes reseguide.
Svara med citat
Gammal 2006-07-21, 19:19
Dazas avatar
Daza Daza är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Lola
>Ivi: Vid stranden (stränderna) i Arkassa finns en stor utskjutande klippa som heter Paleokastro (har jag för mig) där det finns lodräta - nåja, nästan - stigar att vandra uppför. Vi hade våra vilodagar när vi var där så vi tittade mest på när andra knatade uppför. Vad som finns där vet jag ej, men förmodligen ligger där en kyrka (som på alla andra klippor ). Jag har för mig att det står om detta i Jannes reseguide.
Nu nöjde vi oss med att "klättra" upp för berget och hålla oss på "framsidan" men där låg ett par ruiner, moderna sådana, efter något som kan varit boning för herdar eller liknande. Där ligger, eller står, också ett par kolonner från ett "ancient acropolis", som det står på skylten. Det är värt att klättra upp för utsiktens skull, men har man varit på lindos, knossos eller efessos så är den här akropolen inte mycket att se... Strax efter man har börjat stigningen uppåt kommer en grotta här kan det vara värt att passa sig för bina som bor alldeles jämte, i en hålighet i berget.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:01.