Citat:
Ursprungligen postat av Lajsan
Tack för svaret, mycket intressant snabb-kurs i prutning! 
|
Det var bara ett smakprov.

Hela kursen kostar en t o r flygbiljett ner...

Det finns inga som är så djäkliga på att pruta som gamla säljare...

Några av mina förra sambos brukade gå ut ur affären när det var dags att betala...

Jag förstår fortfarande inte varför...
Citat:
Nu är det ju så att vi ska åka i mitten på September vilket gör det hela lite knepigare.
|
Den tiden ställer det hela i en helt annan dager. Då är det pris ni fått alldeles för dyrt. Det rummet ska då inte kosta mer än mellan 25 - 30 €. Om det inte är extremt bra!
Citat:
Har hört många säga att hotellägarna rusar ner till hamnen så fort färjorna kommer in
|
Du måste slå dig ut och förbi alla som vill att du ska bo på just deras hotell...
Citat:
Det hotell som vi vill ha ligger en bit ifrån hamnen och det vore ju rätt trevligt att bli hämtad nu när det ingår om man bokar innan.
|
Var ligger det? Agios Georgios? Dit kan ni gå om ni inte har för mycket bagage. Prokopios/Agia Anna? Ta en taxi, eller bussen om det passar, och leta upp hotellet. På båda ställena finns det massor med hotell om ni inte kommer överens om ett bra pris där ni vill bo! OBS! Det finns massor med lediga hotellrum på Naxos i mitten av Sept. Uthyrarna slåss om er. Det är inte turisterna som slåss om hotellrummen...
I ert ställe hade jag åkt ner, tagit mig till stället jag vill bo på och förhandlat på plats. Blir ni inte överens så finns det ett precis lika bra ställe precis bredvid...
Peter