![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Men det syns tydligt att det inte är en Bålgeting dock. Just skärpa och närgräns på den zoomen. Peter |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har nu med 100% säkerställande fått veta att den stora getingen som vi diskuterat och visat på fotografier i denna tråd är en "Vespa Orientalis Orientalis Linnaeus"
Alltså bör den kallas Orientalisk Geting! Stora och läbbiga är de men samtidigt ett fredligt väsen om man inte stör dem! MVH GetingYeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för det!
På denna sida finns en hel del info och bilder. Där finns även en ljudfil där man kan lyssna på "surret". |
|
|||
|
|||
![]()
Dessa monster finns lite varstans i grekland och jag är livrädd för dem dom är ju stora som helikoptrar
![]() ![]() //Joppan |
|
|||
|
|||
![]()
[quote=yeasou;54005]Bilden på mördargetingen som satte sig på min toffla, kommmer här
![]() MVH GetingYeasou ![]() Neimen - den ligner da svært på de 'kjempevepsene' med snabel som besøker Telendos samtidig med meg. Er det virkelig samme sorten?? Fargesterke, stooore. Kan viftes vekk fra solsengen, men de kommer på nye besøk etter en stund. Beste rådet jeg har klart å finne på er å kaste skinke opp i berget - da holder disse uhyrene seg i aktivitet med å forspise seg. Brød og oliven og frukt bryr de seg jammen ikke om! - Men finnes disse morderne virkelig på Telendos? -eller tar jeg feil? ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|