![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Håll i dig nu Mikke - jag fick just ett sms från Pelagos
![]() ![]() Såväl musiken som maten rapporteras vara virkelig deilig! Fast dessvärre rasar en skogsbrand utanför Aperi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
.......hihi...det var som attans!!
Men du "glömde" att berätta vem som skickade det, det såg som norska..... ![]() Kom ijjen nurå, vem vare???.. Va, brinner det igen... ![]() Mikke (KfK) |
|
||||
|
||||
![]()
Tänkte att du skulle förstå att det var Kari, förstås
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
.....hm.....hade väl mina aningar.....
![]() Angående bränderna: fick tag i Xroni nyss som berättade direkt från gatan utanför Pelagos att branden vid Aperi startade sent, vilket gör att dom inte kan skicka flygplanen förrän till morgonen, samt att det blåser hårt, vilket försvårar släckningen.Sen har det visst börjat brinna vid Vronti, sa han.....Jag får kolla upp detta imorrn med Andreas, som borde vara informerad. Mikke |
|
||||
|
||||
![]()
Dere er såååå heldige som drar til Karpathos i år, ikke sikkert jeg kommer avgårde. Snufs...
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Var kan man hitta Pelagos i förhållande till Zephyros Village?
![]() Mvh Aligina |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Kommer man från stan å går huvvegatan åt väster och passerar Seven-Eleven på vänster hand så ligger Pelagos ca 100 meter nedanför på samma sida.Fortsätter man förbi så ligger en scooteruthyrning+supermarket och sen går man över en liten bro. Sen kommer hotell Parasol och ett nybygge och där kan man gå över gatan, för det är första gatan till höger och sen ere bara att knalla ner mot havet, så ligger Zephyros längst ner till höger. Estimerad promenix-väg Pel-Zeph 400 meter, fågelvägen 200 m...Man kan gena via grusvägen ner mot Taverna Limanaki, men det ser man när man kommer dit.... Lycka till och glöm inte att skriva i Kalimeraboken.... ![]() Mikke (KfK) |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tackar så mycket! det är minsann tur detta forum finns så man kan få lite tips och trix. Må väl! Mvh Aligina ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
......å du, när ni hittat fram till Zephyros, ta en glutt på kåken mittemot.....Den är UNIK i stan och redan ett utflyktsmål av rang.....Kåken är helt osannolik med myriader karyatider, krönta med lampglober (som ja alri sett tända..)Balkonger me smidda räcken å kreneleringar å bougainvillea, etc ..
![]() Krokanen ifråga ägs och bebos av chefinnan av taxeringsverket samt hennes make kirurgen+x antal övriga... Mikke (KfK) |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Pinglade alldeles nyss till Pelagos,språkade med broder Manolis& yngste sonen Dimitris och si.....vem mer av oss kända var där?? Jo, minsann, Kalimerakända KarinafPee med familj.....hehe. Där kom jag peau dom med fingrarna i kakfatet... ![]() Resan hade gått bra, sa Karin muntert och vädret var fint och det var härligt att vara tillbaka på öa...... Riitta trodde nog att dom skulle vara på Pelagos vid den här tiden och som vanligt fick hon rätt..... ![]() Mikke (KfK) |
|
||||
|
||||
![]()
Var skulle dom annars vara?Första kvällen på Karpathos
![]() Riitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
......javisst ja, Cia, du kommer visst te öa på kvällen den adertonde septembris, eller hur?? Sen var det hur vi ska få hem dej te stan....
![]() Haru nåt emot att åka scooter?? Ifall..... Mikke (KfK) |
|
||||
|
||||
![]()
....
![]() Haru nåt emot att åka scooter?? Ifall..... Mikke (KfK)[/QUOTE] Scooter duger bra!! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ruby - som var uppe till halv fem... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag gick upp kl 5 ,bara för att jag vaknade då.Är rätt kvällstrött o därför vaknar jag oxå tidigt.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Ruby |
|
|||
|
|||
![]()
......de karpatiska Kalimisterna äro av ett särskilt segt släkte, ety de sofva sällan, legga sig sent och uppstiga tidigt.....Then förste fågelen fånge den förste masken....
![]() Mvh, Mikke (KfK) |
|
||||
|
||||
![]()
Mmm... där kom du på oss, minsann!
![]() Har varit på Pelagos flera gånger sedan dess, och ännu fler lär det bli. Den nye kocken är inte dum alls, tvärtom, allt vi har provat hittills har varit supergott! ![]() Första kvällen var det litet ont om folk, men sedan dess har det varit mer eller mindre fullsatt från omkring halv tiotiden, som väl är. Musiken kommer igång strax efter åtta, och runt nio kommer Vasilis med sin mikrofon. Vid halv elva kommer Mimis och tar över, och lille Odysseas hoppar upp på scenen och ligger vid husses fötter och sover, ![]() Nu tar min datortid snart slut. Vi stormtrivs, som sagt var, och längtar inte alls hem. Har till och med tagit en sväng över till Kassos, men sen tog vår äventyrslusta slut. Berättar mer när vi har återvänt. Hälsningar från ett VARMT Karpathos! ![]() ![]() ![]() Karin |
|
|||
|
|||
![]()
Hejhej Karin et consortes!!
Så skojigt att få ett liffstekken från er.... ![]() Kul att ni har kul, hare blitt nåt kakbakande?? Andreas Diakidis på Zephyros har visst letat efter er, men ni kanske har funnit varann vid det här laget??Ni skulle vara på öa i fjortan dar, va?? Hursomhelst,ha fortsatt trevligt!! Mikke (KfK) |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|