![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har just avlyssnat liveskivan jag köpte och har njutit storligen. Det här är en fantastisk sångare med stor dramatik, intensitet, bredd och variation i sin röst. Ibland sjunger han nära och intimt, ibland enormt starkt och mäktigt, och med ett verkligt patos. Det här är långt ifrån skyladika, här finns sånger med verkliga budskap, om man förstår språket, men det räcker mycket bra med att bara njuta av det rent musikaliska.
Den som är ute efter "typiskt grekisk" musik har inget att hämta, här finns inte en bouzouki i sikte, ![]() Karin Senast redigerad av karinafp den 2006-01-10 klockan 10:48. |
|
||||
|
||||
![]()
Kommunist Vasse som han även kallats på 70 talet. Han var och är en av mina favoriter! bland de första grekiska sångarna jag kom i kontakt med och har då en massa kassetband men numera försöker samla på mig CD skivorna!
Bra val! Jag visste att du har bra smak ![]() ![]() Camilla |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
han e rock ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Karin.Är det han som jag inte gillar
![]() Riitta,som tycker Kotsiras är bäst ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ursäkta min enkla smak
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Han är en grek Björn Afzelius! dimitris |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Papakonstantinou har otroliga likheter med den kände hårdrockssångaren Ronnie James Dio. Håret, ansikte, och röste.
Hursomhelst så älskar jag honom, hur många kanonlåtar har mannen sjungit egentligen? "O Willy o mavros thermastis apo to Djibouti" rör mig till tårar |
|
||||
|
||||
![]()
I somras köpte jag DVD:n "Irodeio 2005" med Vasilis Papakonstantinou. Den är jättebra och jag har tittat och njutit, men skulle så gärna vilja förstå mer av texterna, han har ju starka texter med budskap. Vet någon om man någonstans kan hitta en engelsk översättning? Jag skulle bli så glad!
Ann-Kristin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
http://www.stixoi.info/stixoi.php?in...ha&singer_id=5 dimitris Aten Senast redigerad av dimitris den 2006-10-29 klockan 16:13. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ann-Kristin |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|