![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
[quote=malou;73016]
![]() Jag ska stilla alla stormar i min själ bara dyningar ska gunga i godan ro i mitt sinne ska orkanerna dö vackert väder på Gennesarets Sjö.... Tack...! Du har rätt. Vad är det värsta som kan hända... ? Jo, jag kan dö, men det kan jag göra även om jag har ressällskap. Jag har allt att vinna, ett gott självförtroende inte minst, kanske. Ps. Jag ska fästa dikten på kylskåpsdörren. Ds. |
|
||||
|
||||
![]()
Texten är faktiskt en sångtext. Av Kjell Höglund (fick ta till google minnet inte räckte till).
Edit: minnet räckte uppenbarligen inte ens till att Janne redan skrivit det i sitt inlägg ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Här kommer en diktrad som får mig att dyka rakt in bland de grekiska öarna: "En simtur i himlen, vad luften är blå..." av Tomas Tranströmer. |
|
|||
|
|||
![]()
Välkommen till forumet Vågen,och vilken ö Du än beslutar Dig för att åka till så blir det nog bra...bara det är Grekland.Lycka till!!
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tack. Och joo, du har rätt. Det är förstås bara dumt att dra på sig beslutsångest, det kan knappast bli fel. Och om så mot förmodan sker, väntar nästa båt. |
|
|||
|
|||
![]()
Samos är en väldigt vacker ö,
![]() |
|
||||
|
||||
![]()