![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Det här var inte kul. Vi har betalt 24 inrikesbiljetter för resor i mars, april, juni och oktober samt 3 biljetter Gbg-Aten i oktober. Jag var tveksam och det var ju en del varningar här på forumet. Trist... är bara förnamnet.
Förresten, finns det någon möjlighet att få tillbaka skatter o avgifter en sån här gång, tror ni? Smithan ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
En reseförsäkring som täcker sådant här är nog enda chansen, eller om ni kan utnyttja Sterlings erbjudande. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
På DI skriver de så här ang återbetalningar: Resenär, som använt konto- eller betalkort för inköp av flygbiljett med Fly Me Sweden rekommenderas att kontakta sin bank eller sitt kreditkortsföretag för besked om eventuell återbetalning eller ersättning från banken respektive kreditkortsföretaget. |
|
||||
|
||||
![]()
Ja vad ska man säga, mer än att det var ju inte oväntat precis
![]() ![]() Camilla |
|
||||
|
||||
![]()
Hos Konsumenternas bank- och finansbyrå finns info om hur man kan gå till väga för att få tillbaka pengarna om man betalat biljetterna med kort: http://www.konsumentbankbyran.se/frames.asp
(Jag hade en gång anledning att kontakta Konsumenternas försäkringsbyrå och fick mycket bra hjälp och stöd av dem i mina krav mot försäkringsbolaget så jag har stort förtroende för den här typen av organisationer.) De som har betalat med SEB-kort får hjälp av sin bank med reklamationen: http://www.seb.se/pow/wcp/index.asp?...se%26lang%3Dse Senast redigerad av Elisabet den 2007-03-03 klockan 10:01. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag var i telefonkontakt med min bank (Bohusbanken/Danske Bank) i går, skall få hem en remlamationsblankett att fylla i. Sedan får man väl vänta och se.
Tittade på Sterligngs alternativ igår, men de flyger inte från Gbg till Aten, så lite krångligare blir det med deras erbjudande, skall fördjupa mig i flygtiderna och se om Kastrup kan vara ett alternativ. // Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Nordea hjälper också till att försöka få pengarna tillbaka om man betalt med kort. Jag har just fyllt i blanketten.
Jag tycker att många banker och företag ställer upp på ett väldigt bra sätt! Agda |
|
||||
|
||||
![]()
Jag var på min bank Nordea i går och fyllde i en reklamations lapp. Hörde på TV idag att det är upp till bankerna nu hur det blir, om de väljer att betala tillbaks pengarna eller inte. Blev mycket väl bemött på banken, personalen jag kom i kontakt med var mycket hjälpsam. Hoppas få tillbaka pengarna så man kanske får till en restresa åtminstånde!! Jag betalade med mitt Visa kort, och vid 2 tillfällen. Först för resan ner för mig och Matilda och i måndags (dumt) hemresan. Hade jag väntat liiite så hade jag inte blivit av med så mycket pengar.
Mia ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Läste just på aftonbladets ekonomi sidor ang. kortbetalning.
Har man betalt med kreditkort, så skulle man kontakta kortutgivaren och häva köpet. Det står också att om man redan betalt, vilket är alternativet när man fyller i sitt kortnummer, då dras det ju från kontot direkt, då är chansen att få tillbaka några pengar mycket liten, behandlas som en oprioriterad fodran. Jag känner det som om pengarna är borta 4 200kr för vår del. Skulle vi mot förmodan få tillbaka något så är ju det jättebra, men, men.. Funderade liksom Smithan på det där med skatterna, avdrag i deklarationen kanske? Jag har ju faktiskt betalt skatt för någonting jag inte haft möjlighet att utnyttja. Å andra sidan bygger ju det resonemanget på att Fly Me betalt min skatt till staten, knappast troligt. // Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Jag är inte alls insatt i detaljerna kring FlyMe´s konkurs men det är ändå intressant att följa händelseutvecklingen.
Framför allt tycker jag det är fascinerande att gång på gång höra hur Sterling aktivt agerar och erbjuder det ena och det andra för att hjälpa både strandsatta f:d FlyMe-kunder och de som ännu inte påbörjat sin resa. Det görs mycket Sterling-reklam i den reklamfinansierade radion och på sidan sterling.dk har de t.o.m börjat "fiska över" FlyMe-personal som vill fortsätta sin karriär inom flyget. Jag ögnade snabbt igenom lite om detta nyss, mycket kring konkursen och just Sterlings framfusiga beteende är rätt så intressant. Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hasse, min första tanke när jag läste artikeln var "undrar om det är Sterlings han förhandlar med...?"
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Lissi - som alltid haft bra erfarenheter av Sterling vad gäller service. |
|
||||
|
||||
![]()
Hasse säger ju inte att det är konstigt utan INTRESSANT, och det håller jag verkligen med honom om.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi - som hoppas att allt löser sig för de drabbade! |
|
|||
|
|||
![]() Jag vet inte, det blev så många inlägg nu på en gång tror jag ![]() Jag tycker det är VÄLDIGT FRAMFUSIGT av Sterling att glatt kasta sig in och ta marknadsandelar. Frågan är väl hur mycket de vinner, har de kapacitet att ta emot nya kunder om de blir riktigt många ? Eller......är de så framfusiga att det strider mot någon lagstiftning ??? Jag är totalt okunnig inom detta. Krafterna inom marknadsföring osv. är ju enorma. Sterling gör antagligen det enda rätta, hoppas det inte går överstyr så att redan besvikna FlyMe-kunder råkar ut för följder i någon slags "fartblindhet" från Sterling´s sida. Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Men visst har det där hänt förut? Att nån "transportör" strandsatte en massa folk nånstans och då räddade en annan hem dem för att få goodwill. Jag känner igen det.
Och jag tycker att det är skitbra, bara folk kommer hem. Det är ju inte vare sig olagligt eller omoraliskt att skaffa nya kunder när man samtidigt hjälper dem på kuppen. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Agda |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har jag gjort vad jag har kunnat i mina försök att få tillbaks lite pengar i alla fall. Har precis faxat i väg kvitton och en anmälan av fodran till advokatfirman som är konkursförvaltare.Vi får se om det ger något
![]() Mia ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har också skickat iväg min fordran i konkursboet och ska fylla i köpreklamationen till kortkreditbolaget. Bara att hoppas nu som sagt. Tänk om man får ersättning från BÅDA håll PLUS en ny resa från den eventuelle bolagsköparen ![]() ![]() Det vore ju rena lottovinsten det ![]() ...fast kanske inte så realistiskt ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
FlyMe-hopp – och avhopp
![]() Konkursförvaltaren för FlyMe, Rickard Ström, uppger att han har flera intressenter som vill ta över FlyMe och hoppas kunna komma till en överenskommelse med någon av dessa inom kort. Samtidigt drabbas FlyMe av ännu ett avhopp. Det är Thommy Nilsson, tidigare VD i klädkedjan JCs som tog plats i FlyMe´s styrelse för bara ett par veckor sedan, som nu kastar in handduken. Som huvudskäl för att han lämnar styrelsen anger Nilsson, att FlyMe nu granskas av Ekobrottsmyndigheten. "Det är klart att jag inte kan sitta kvar i en styrelse som fått en sådan misstanke emot sig", säger Thommy Nilsson till E24. Enligt vad Thommy Nilsson uppger för N24 så är det den norske huvudägaren i moderbolaget FlyMe Europe AB, Christen Ager-Hansen, och dennes bolag Cognition som bär skulden till att FlyMe Sweden tvingades försättas i konkurs. Thommy Nilsson menar, att om Cognition fullgjort sitt garantiåtagande så hade emissionen kunnat stängas och bolaget kunnat leva vidare. Källa: Flygrevyn Arne |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|