Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Lefkas

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-09, 15:22
albo albo är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Var är bäst att bo?

Jag tycker du/ni ska bo i Nidri, så mysigt där.

Lena

Senast redigerad av inkfish den 2007-03-09 klockan 16:01. Anledning: länk borttagen (se reglerna i FAQ)
Svara med citat
Gammal 2007-03-09, 16:24
yvonne yvonne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Och jag rekommenderar Agios Nikitas. Där finns ett mysigt familjeägt hotell som heter Odysséas som är kanon att bo på. Rekommenderar också en liten fisketaverna som ligger nästan nere vid stranden, mannen fiskade på natten och frun tillagade fisken och skaldjuren och serverade detta på kvällen. Färskare kan man inte få. Glömmer aldrig en jättehummer som vi åt där en kväll.

Yvonne
Svara med citat
Gammal 2007-03-11, 17:37
NewAnns avatar
NewAnn NewAnn är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Hej. Jag var på Lefkas förra året och bodde i Nikiana. För mig var Nikiana en mysig by med lite lantlig prägel. Tre supermarkets och restauranger med god mat. Vårt hotell låg jättenära havet och det känndes lugnt och trivsamt. Så jag skulle gärna åka dit igen. Det är ju inte heller långt till Lefkada stad om man vill ha lite mer fart och fläkt. De bästa baden ligger ju dock på västsidan så man får inte missa att ta en sväg runt ön. Trevlig resa vad du än väljer. Mvh Ann
Svara med citat
Gammal 2007-03-11, 18:11
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Jag har ett helt annat förslag om man vill komma lokalbefolkningen nära! Bo i Karya ( Karía) Högt ovanför Nidri, med lika långt till båda sidorna av ön..Den byn kommer ni ändå att passera många gånger ! Om man inte ABSOLUT måste bo vid vattnet (där är man ju hela dagarna ändå ) så tror jag att det är PERFEKT! En riktigt genuin by var min uppfattning med gubbar som satt på torget och filosoferade och härliga ålderdomliga affärer..Här tycktes tiden stått stilla..
Eller varför inte växla boende?? Byt ort flera gånger under veckan.
Nidri skulle jag INTE bo en gång till i i alla fall..
Lissi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:41.