Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-04-14, 23:22
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Turister

Jag är resenär!
//Stina
Svara med citat
Gammal 2007-04-15, 00:21
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Hej Stina

Mycket bra svar från dig. Jag är också resenär men råkar bo i Grekland. Varför jag skrev detta är efter att ha suttit en timma och lyssnat på en kvinna från Oskarshamn sitta och beklaga sig. Det går inte att äta maten här det är för varmt, kallt. Det finns inget svensk kaffe och Kalles kaviar. Till slut frågade jag vad hon gjorde här och fick till svar att hon ville åka utomlands. Jag sa några väl valda ord som inte lämpar sig för tryck ock gick sedab därifrån. Hennes gubbe tittade medlidande på mig, han kan inte ha haft det lätt.

Uffe
Svara med citat
Gammal 2007-04-15, 00:53
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av ulfwiman Visa inlägg
Varför jag skrev detta är efter att ha suttit en timma och lyssnat på en kvinna från Oskarshamn sitta och beklaga sig.
Det där en av orsakerna till att jag helst söker mindre turistifierade ställen. Jag avskyr att behöva lyssna till folk som gnäller! På maten, på servicen, folk som säger "typiskt grekland" på ett föraktfullt i stället för varmt och igenkännande vis.

Nästan allra värst är de som ständigt tror sig bli lurade på växel, priser osv. Har aldrig sett på maken till hederligt folk som de som jobbar i grekisk turistnäring. Jag kollar inte ens notor osv noggrannare där än här hemma, snarare tvärtom.
Svara med citat
Gammal 2007-04-15, 02:07
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Jag avskyr att behöva lyssna till folk som gnäller! På maten, på servicen, folk som säger "typiskt grekland" på ett föraktfullt i stället för varmt och igenkännande vis.

Nästan allra värst är de som ständigt tror sig bli lurade på växel, priser osv. Har aldrig sett på maken till hederligt folk som de som jobbar i grekisk turistnäring. Jag kollar inte ens notor osv noggrannare där än här hemma, snarare tvärtom.
Detta var precis som uttaget ur min själ!
Bra sagt inkfish
Svara med citat
Gammal 2007-04-15, 11:35
bon bon är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Citat:
Ursprungligen postat av ulfwiman Visa inlägg
Varför jag skrev detta är efter att ha suttit en timma och lyssnat på en kvinna från Oskarshamn sitta och beklaga sig. ..... Hennes gubbe tittade medlidande på mig, han kan inte ha haft det lätt.
Vad vet du om deras hemförhållanden, gubben kanske var orsaken till kvinnans gnäll, hon kanske mådde dåligt och använde grekgnäll som ventil istället för skilsmässa.

Dina väl valda ord antar jag var negativa, vore det inte bättre att bemöta gnället med vänlighet. Du blev inte glad över grekkritiken men det ger inte dig rätt att vara ovänlig och fortsätta sprida gnäll.

birgitta
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:52.