![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag kanske minns fel, men var det inte krav på A-körkort eller eu-moppelicens som infördes? För 50cc alltså. För "tyngre" mc krävs A-körkort.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det var någon här på forumet som sa att man kan få något slags intyg från Vägverket där det står att man har rätt att köra moppe/vespa/scooter utomlands. Det finns ju otaliga trådar här om just moppehyra, men jag hinner inte leta upp just den specifika tråden nu. |
|
||||
|
||||
![]()
"En helt vanlig scooter som tar två personer" kan vara av olika motorstyrka och det ser man inte utanpå, i alla fall inte om man inte har sådana kunskaper om tvåhjulingar att man vet efteråt vilken det var man tittade på
![]() Senast igår sa jag till min dotter "ser du den där motorcykeln" och hon sa "det är ju en vanlig eu-moppe". Som den snabbtänkta person jag är ![]() ![]() 50cc är detsamma som eu-moppe och kräver eu-moppelicens. Allt över det är lätt motorcykel och kräver motorcykelkörkort även i Sverige. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Som tur är så håller sambon på att ta A-kort så då blir det inga problem och man slipper fundera över detta något mer ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|