![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
men det behöver inte visa nåt på richterskalan för att bli omskakad på Zakynthos... Det va jorbävning under mina fötter när jag i höstas stod o tittade ner från fyren i Keri o hav o himmel blev till ett..såg ut som skeppen svävade i luften.
att man dessutom då hade stora kärleken brevid sig gjorde ju inte att det skakade mindre direkt! Zakynthos igen 5 juni..//maria |
|
|||
|
|||
![]()
Just på Zakynthos är det ju vanligt med jordbävningar, har en grekisk vännina som bor där. Varje gång det blir ett skalv är hon ganska lugn, efter ett antal skalv har hon blivit luttrad. Men tryggheten finns nog i att husen på Zakynthos är säkert byggda för att klara jordbävningar, alltså mycket armeringsjärn i husskelettet.
Monica |
|
||||
|
||||
![]()
precis...dom jag känner där förhåller sig nästan lustigt oberörda av skalven. Min kille berättade om ett skalv som va rätt rejält, så dom va tvugna att ta sig ut ur huset, men hans far vägrade...han låg kvar i sin säng o resonerade att ett skalv mer eller mindre gör väl ingen skada..
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Seismologerna som uppträder på nyheterna efter kännbara skalv är eniga om att det är bättre med flera små i följd.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|