Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2005-02-23, 12:31
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Avtagande snöfall??

Enligt väderleksrapporten skulle vi, NU, ha avtagande snöfall vilket jag inte märker något av Dagens lokaltidning beskriver kaoset på E4:an i går, att hålla avståndet till framförvarande fordon är tydligen sådant som endast gäller för oss privatbilister. Här hade en "lastbil" kört in i långtradaren framför varpå stopp uppstodo en personbil körde in i den stillastående tradaren. DEt blev ett totalstopp för trafiken i över en timme. Inte kul att bli stående i ymnigt snöfall o snörök som skymmer all sikt Jag är glad att jag stannade hemma från kontoret i går o slapp sitta kö för att komma över E4
Nu har maken bunkrat upp med mera ved till braskaminen, det är -10 grader o det blir väl kallare till kvällen så veden o extravärmen behövs. Våra katter brukar krypa tätt intill kaminen, Findus brukar t.o.m. köra in skallen UNDER kaminen i bland för att få det riktigt härligt

Stilla faller snön och snö täcker nu allt, men havet är öppet utom i viken längst in vid sjöbodarna.
Småfåglarna gör täta besök o hämtar frön o nötter i fågelhuset. Och snart kommer väl den plogande traktorn igen
En härlig vinterdag, vid kusten i norra Hälsingland.
Birgitta som mitt i allt detta känner greklandslängtan
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:49.