![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Nea Chora er riktig sted hvis dere vil være innen passe spaseravstand fra Chania, eller evt Aghii Apostoli som har bedre strand, og hvor det går flere busser i timen til sentrum. Selv foretrekker vi heller å bo midt i Chania by og spasere eller ta bussen til stranden.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Första tio åren bodde vi i Parigoria men de senaste 8 åren har vi flyttat in till Chania och gamla stan. Vi gillar närheten till alla de "möjligheter" som finns inne i stan, det kan gälla kultur (dans musik utställningar etc), mat och dryck, saluhall, marknad och affärer, de gamla gubbarna och tanterna i kvarteret, etc. Baden och bläckfiskarna( from oktober) hittar med buss eller med Volvon. lars Kriti sti kardia mou |
|
||||
|
||||
![]()
Lars hej
Vad betyder "kriti sti kardia mou" har försökt med ordboken men det går inte. Kriti vet jag vad det betyder. Uffe |
|
||||
|
||||
![]()
Kreta i mitt hjärta.
|
|
||||
|
||||
![]()
Σωστος (sostos=rätt) inkfish
.......och är det fler som har samma hjärtåkomma blir det "stis kardies mas". λαρς Κρητη στι καρδια μου ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nu har vi hittat några hotell som verkar intressanta, så jag tänkte bara höra här om någon vet något om dessa. Alla är med Ving.
Theos Village , Daratso Forum , Daratso Kedrissos , Daratso Uppskattar minsta lilla synpunkt. Hur brukar "frukostbuffen" vara, Kedrissos har nämligen "frukostbuffe". |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|