Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-06-06, 17:19
Lindizs avatar
Lindiz Lindiz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 325
Standard Sv: Jag längtar till Grekland!

Citat:
Ursprungligen postat av Stina Visa inlägg
Min själ får ro när jag är i Grekland, det känns som att jag är framme, kan andas ut och bara vara.

Längtar så efter att sitta på en terass en ljummen kväll, lyssna på vågorna som sakta rullar in, cikadorna!, silvriga olivträd som rör sina blad i den stilla brisen, sorlet från en taverna på avstånd, någon som ropar något på grekiska, tung doft av honung och vanilj från blommorna...jag är beroende!

//Stina
Så bra du beskrivit det hela... för det är ju precis så det är... Jag längtar också... bara 38 dgr kvar

http://www.kalimera.se/grekland/till...tor/linda.html

/Linda, som ska grilla kyckling ikväll!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-06-06, 18:48
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 315
Standard Sv: Jag längtar till Grekland!

Ja, en perfekt beskrivning! Mycket bra skrivet!

/Ulrika, Kreta om 10 dagar
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-06-06, 19:56
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Jag längtar till Grekland!

Jomenvisst Stina så är det. Du skriver om det precis som säker de flesta av oss tänker och känner. Ska jobba hela sommaren men i September så blir det minst 14 dagar i Grekland! I Ängelholm nu klockan strax innan 20´00 är det 24 grader ute, det är bara dofterna, ljuden och känslan som saknas annars kan man tro att man är i Grekland just nu!
MVH
Yeasou
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-06-06, 20:55
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Jag längtar till Grekland!

Du får väl ta fram bousokin så blir det lite mer stämmning.Spelar du tillräckligt högt så hör jag det oxå
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-06-06, 21:29
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Jag längtar till Grekland!

En sån Greklandslängtan lider jag av, konstant!
Gunilla
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-06-07, 08:31
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 576
Standard Sv: Jag längtar till Grekland!

Skönt att vara förstådd!
Mvh. Stina
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT