![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() I vintras var det faktiskt ännu dyrare. 55 Euro fick jag betala ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
[INDENT]Hej,
När jag senast var i Grekland för 2 år sedan kunde man köpa gruppbiljetter på t-banan om man var ett gäng. Finns den möjligheten fortfarande? /tofran [/INDENT] |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Det där direkttåget till Pireus skulle jag vetat om när jag åkte mellan flygplatsen och hamnen den 8e juni... ![]() Istället skumpade jag omkring i direktbussen, vilket i och för sig också var något jag sent kommer glömma att uppleva i verkligheten hur många greker kör i trafiken... ![]() /matilda |
|
|||
|
|||
![]()
Tja,
Den där bussen är ingen höjdare. Särskilt om man har gått upp före kl 4. Enda hoppet är att få lite svalka på båten. Mitt bekymmer i år är att hinna med en båt till Milos på måndag eftermiddag. Flyget landar 1130 och båtarna går 1455 och 1600 enl gtp. Lite försening, kö på biljettkontor och trafikstockning kan lätt ställa till det. Jag har för mig att bussen tog 1 1/2 timme. Stämmer det? /Tobbe |
|
||||
|
||||
![]()
Jag landade också 11.30, hade inga problem alls med att ta 14.55-färjan. Men då flöt allt på jättebra från det att vi landade. Bagagebandet startade nästan samtidigt som vi klev in i hallen, bussen stod utanför och skulle precis gå när vi kom ut och det var inga köer på vägen till Pireus. Vi hann både köpa biljetter och virra omkring ett tag för att hitta något att äta. Sen åkte ju inte färjan förrän 15.30... och blev totalt 1,5 h försenad. Men ändå. Vi hann med den i alla fall!
|
|
||||
|
||||
![]()
Svalka? från söndag blir det +42 g varmt
![]() ![]() Camilla Senast redigerad av inkfish den 2007-07-05 klockan 13:48. Anledning: långt citat |
|
|||
|
|||
![]()
Tillbaks i Sverige igen. Tåget till Piraeus var strålande. Går ungefär en gång i timmen tar ca 50 minuter. Vi betalade 13 Euro för två vuxna och ett barn (de som var under sju åkte gratis) och när vi kom fram till Piraeus var det bara att gå över gatan och där låg färjan! Rekommenderas!
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|