![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
På vårt hotell, Naxos fanns det myggmaskin på rummet samt en myggtablett fast sen fick man köpa till fler... jag fick ändå massor av myggbett, fast det har ju iofs. att göra med att jag alltid sparkar av mig täcket på natten och på så sätt blir nerbiten på smalbenen och på fötterna...
![]() ![]() När vi kom till Studion som vi blivit medhaffade till visade det sig att vi var de ända gästerna på hotellet. Men sen blev ett rum uppbokat för varje dag vi var där... men jag såg på några ställen bl.a. gabriel studios tror jag att det hette el. nåt sånt att de har en skylt på utsidan av huset där det står t.ex. "I have rooms free" el. "For rooms to let, ask here"! så kika efter såna skyltar el. bara gå in och fråga.. alla hotell har inte några skyltar... Trevlig resa!! Senast redigerad av Siri A den 2007-06-21 klockan 10:43. |
|
|||
|
|||
![]()
Finns en myggmaskin med vätska. Fanns på vårt hotell i Petalidi. Den verkade funka bra. Sedan är det inte samma slags mygg som hemma. Jag har mycket mer besvär i Grekland men min man besväras mycket mer av de mygg vi har här hemma. Har det regnat så kommer det mer mygg och sedan finns vissa växter där de trivs bra, tex eucalyptusträden. De myggbett jag fick kom nog när vi vistades utomhus på kvällen, i lägenheten klarade vi oss bra med myggmaskinen.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för snabba bra svar! Det verkar mycket hoppfullt att det kanske kommer vara lite mindre mygg i år. Efter era rekommendationer kommer jag att införskaffa maskinen på plats (skönt, slapp jag springa och leta efter en här hemma).
Och jag förbokar inte boende på Naxos, jag känner mig trygg med Arnes svar. Om det mot förmodan inte skulle finnas lämpligt boende i Agia Anna så hittar vi nog boende i någon annan by på Naxos tills vidare. Det är ju en ganska stor ö. Om någon har fler tips att dela med sig så är jag tacksam för detta. Kanske någon vet några roliga barn-aktiviteter på Naxos eller någon annan ö som vi inte bör missa när vi reser med en liten kille??? Glad midsommar på er alla! |
|
||||
|
||||
![]()
Gällande mygg maskin, bäst resultat får om du sätter i gång maskinen och stänger alla fönster och dörrar under 10 minuter, använd antingen i flytande form eller tabletter själv har vi en med tabletter i varje rum!
Camilla |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Alla moskitos tycks älska mig. Jag kan meddela att kärleken inte är besvarad. Vi åker till Naxos varje år och eftersom vi bor inne i Chora besväras vi inte särskilt mycket av moskitos. Men när de dyker upp så nog sjutton hittar de mig ![]() Mina Moskitobett blir ofta inflamerade och vätskar. För en massa år sedan gick jag till apoteket i Naxos hamn och visade upp mina bett. Apotekaren plockade fam en salva som heter Betnovate-N. Eftersom den är stark ska den användas mycket sparsamt, ett tunt lager hjälper. Här hemma i Sverige är den receptbelagd. Så här står det i Fass: "Betnovat med neomycin är ett starkt verkande kortisonpreparat, som motverkar inflammation och har en klådstillande effekt, kombinerat med neomycin som har effekt mot bakterieinfektioner" Roliga barnktiviteter? Vår son kunde roa sig i timmar med att försöka fånga småkrabbor när han var 4 år. Krabborna brukar hålla till vid kajkanter och stenar. Allt som behövs är ett snöre och korv ![]() Hälsningar Ulrika |
|
|||
|
|||
![]()
Tack snälla ni för alla era superbra svar.
Jag har samma problem med betten som du Ulrika. De blir väldigt illa i Grekland. Hemma reagerar jag också mycket men (som tur är) inte lika mycket som där. Min lille son verkar tyvärr vara som mig, myggen älskar honom också och han får stora svullnader. Detta är första gången för honom i Grekland och jag tror att han kommer reagera precis som jag. Min man får nästan aldrig myggbett, skulle han råka få ett så blir det ett litet märke som snabbt försvinner. Jag får en massa ärr jag. Vi kan sova ihop och jag vaknar på morgonen med 20 myggbett, han har inte fått nåt...märkligt. Så tack för tipset om salvan, kanske inget jag vågar använda på sonen men på mig själv. Men vi kommer även ha ett litet (läs stort) reseapotek med oss. Det där med småkrabborna var ett kul tips, det ska vi testa!!! Camilla, jag förmodar att ditt tips om 10 minuter avser att intensivt rensa rummet från mygg innan sovdags?!? För du har väl maskinen inkopplad hela tiden under natten, eller räcker "utrensningen" och du kopplar ur dom sen? Förlåt att jag är så trög men jag suger åt mig (som myggorna) alla tips och vill vara säker på att jag uppfattat det rätt. |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Anjas;94622]
Camilla, jag förmodar att ditt tips om 10 minuter avser att intensivt rensa rummet från mygg innan sovdags?!? För du har väl maskinen inkopplad hela tiden under natten, eller räcker "utrensningen" och du kopplar ur dom sen? Helt rätt, utrensning sen på hela natten! Trevlig resa Camilla |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|