![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Färskpressad apelsin juice kostar mellan 3-5 euro. En camparisoda vid strandpromenaden i Perissa kostar 4-5 euro. Ouzo drack jag aldrig på Santorini men på övriga öar kostade den 1-2,5 euro. Dyraste drinken drack jag på Folegandros Camparisoda 8 euro. Moscitos eller hur det nu stavas 8 euro. Caipirina 7 euro. Mythos vanligtvis 2,80. Amstel 3 euro kanske köpte den aldrig men vill minnas att den kostade så mycket.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
...är man road av lite/mykke lokal sprit, så fråga nån därstädes boende efter raki/tsigoudia, eller vad nu den heter på den ön. Ofta går det att få tag i en dunk till bra pris.
Det kan va mer lattjo att hälla upp hemma i Sverige, när snön ligger i 2-metersdrivor utanför vardagsrumsfönstret... ![]() Mikke (som fick med sej en sjuttis Tequila från Hussongs Cantina, Ensenada, Mexico, sist jag var på Karpathos...) |
|
||||
|
||||
![]()
Får korrigera mig tror att en Mythos gick på 2,40 euro. Vitt vin gick att beställa i varierad storlek på Folegandros minsta tillbringaren karaffen tror jag var på 2,5 dl men på Ios ville de gärna sälja antingen 1 glas, en halva vilket var för mycket för mig eller en hela. Drack mest vitt vin eller retsina och det vita vinet var oftast billigare än retsinan. Ibland riktigt gott. Exakt hur mycket minns jag inte men kanske det var 2 euro för 2,5 dl men det kan ha kostat mindre eller mer också.
Eva |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|