Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-06-24, 20:18
Emmy Emmy är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007
Standard Sv: Priser på alkohol mm?

Citat:
Ursprungligen postat av Yak Visa inlägg
En liter absolut vodka gick på ca 19e vill jag minnas. Ett ganska bra pris inom EU (som jämförelse kostar motsvarande flaska 16-17e i Tyskland och ca 13e på taxfree på Arlanda).
Oj, det tyckte jag var dyrt! Det man kan förbeställa till flygresan hem är billigare än så, tror 1l absolut gick på ca 130 kr. Man kan köpa 5 flaskor och betala för 4, så egentligen blir det ju ännu billigare...

Vi reser med hårda väskor, så att packa flaskor i bagaget är nog inget problem, det har jag gjort förr... Man får linda in i lite handdukar bara! Och vi flyger till malmö, inga vidare transporter sedan, bara bilen till Lund.

Ännu mer kluven blev jag nu... Är det någon som vet hur mycket man får ta med hem? På vissa ställen står det 10 liter sprit per person, på vissa 5 liter. Inte för att jag tror det kommer att bli mer än 5 liter per person, men ändå. Hittar man fynd så vill man ju ta med det hem så klart!

Maten på restauranterna då? Är den dyr? Jag är vegetarian och börjar redan oroa mig för att det ska vara steak-house-stil på allt, men så är det väl knappast...
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:56.