Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-06-26, 09:40
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Fundersam på prisnivån

Citat:
Ursprungligen postat av medusa
Lunch på taverna 2 pers, greksallad, chorta, keftadakia,kotopolosovlaki, 1 öl o en liten retsina: 28 E
Middag på RESTAURANG (OBS! Inte taverna) 2 pers: mellan 65 och 130 E
Kostnaden beror ju på vad och hur mycket man äter också. Det du kallar lunch där skulle jag kalla middag. Alltså skulle jag + sällskap komma undan med 28 € på kvällen, möjligen med påslag för nån rätt till. Dessutom äter jag helst på enklare taverna även på kvällen
Svara med citat
Gammal 2005-06-26, 11:11
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Kostnaden beror ju på vad och hur mycket man äter också. Det du kallar lunch där skulle jag kalla middag. Alltså skulle jag + sällskap komma undan med 28 € på kvällen, möjligen med påslag för nån rätt till. Dessutom äter jag helst på enklare taverna även på kvällen
På en av favorittavernorna i Parga Dokkus (stavning?) kostade varmrätterna 5 euro, ex Stiffado, grillad lever och ungsbakad kyckling. Alla traditionella små rätter mellan ca 2-3,5 euro ex friterad zuccini, feta i ugn, grekisk sallad och taramosalata. En kanna husets vin gick oftast på 5 euro. Ett bättre grekiskt vin kostade ex 10 euro hos Sakis. En av dom sista semesterluncherna jag åt vid Sarakinikostranden med både friterade, zucciniblommor, ungsbakad kyckling, liten kanna vitt vin och vatten kostade 13 eller 14 euro.

Eva
Svara med citat
Gammal 2005-06-26, 14:57
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
På en av favorittavernorna i Parga Dokkus (stavning?) kostade varmrätterna 5 euro, ex Stiffado, grillad lever och ungsbakad kyckling. Alla traditionella små rätter mellan ca 2-3,5 euro ex friterad zuccini, feta i ugn, grekisk sallad och taramosalata. En kanna husets vin gick oftast på 5 euro. Ett bättre grekiskt vin kostade ex 10 euro hos Sakis. En av dom sista semesterluncherna jag åt vid Sarakinikostranden med både friterade, zucciniblommor, ungsbakad kyckling, liten kanna vitt vin och vatten kostade 13 eller 14 euro.

Eva
Stället Eva skriver om heter Dokos rooms & Taverna. Förutom den goda o vällagade maten som tillagas med kärlek o omsorg av gammelmor, så erbjuder de oxå bra o billigt boende, jag rekommenderade stället till Ann o Tommy då de var i Parga för några veckor sen, och de var mycket nöjda o överraskade över priset.
Stället ägs o sköts av en mycket trevlig ung familj. Det ligger mellan Bp-macken o fotbollsplanen alldeles vid infarten till Parga stad.
Har man varit på ett ställe några gånger så hittar man ju tebaks till godbitarna nästa gång man kommer dit. För det är inte så billigt överallt i Parga, det lönar sig att kolla runt lite, och Dokos är kanske inte en taverna man hittar bara sådär, den ligger lite i utkanten o inte i de kvarter du som turist mest rör dig om kvällarna.

Fast generellt sett TROR jag både boende och mat är billigare i Parga än på öarna.

Tommy

Senast redigerad av epiros den 2005-06-26 klockan 15:21.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:59.