![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=epiros]Rakt upp och ner går också bra. Men Ouzo och apelsin juice ????
Det är faktiskt helt OK, i alla fall om man pressar härliga grekiska apelsiner, inköpta på Maxi idag, och blandar med lika mycket Ouzo och fyller upp med is. Det börjar ta på Ouzoförrådet som flögs hem förra sommaren, det är väl ett sätt att försöka dämpa längtan. Kirios// 108 dagar, 8 timmar, 15 minuter och 50 sekunder kvar! |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har hört att ouzo är bra mot förkylning, å jag e ju aldrig förkyld. Hmmm
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
-Ouzo håller också noshörningar borta!
-Här finns väl inga noshörningar? -Näe, Du ser vad effektivt det är! //PO ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Igår när jag skulle kliva ut genom ytterdörren så skramlade det till, lixxom lite dovt så där.....Nere vid väggen stod det ett brunt,vadderat kuvert.......Nåväl,hade en bra kläm på varifrån det kom.Jojo, det var Tant Eva och Ellen på Mertonas Studios i Pigadia, som som vanligt skickat ett välfyllt kuvert då och då.....Bland annat, t.ex anteckningsblock, choklad, nötgodis och andra grekiska specialiteér till brorsbarnen, fanns en 20 cl flaska Mini-ouzo till mej... ![]() Mvh, Mikke |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
När man ätit en riktigt rejäl middag och blir så där däst, då är det perfekt att ta en ouzo. Den har nämligen en mycket bra inverkan på matsmältningen! Sen är den ju så go åsså ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|