Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-06-30, 19:29
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Önskar snabb hjälp ang. tandläkare!!!!

Skicka nån i familjen till ett jourapotek nu direkt!

Sen hoppas jag att du inte behöver tandläkare i Grekland men OM du gör det tror jag du kan vara helt lugn. Det finns ju t o m folk som väntar med sitt tandläkarbesök tills de kommer till Grekland just för att grekiska tandläkare är lika bra och mycket billigare än tandvården här. Bertil Lindroos verkar ju t o m ha egen erfarenhet.

Jag lider verkligen med dig!
Svara med citat
Gammal 2007-06-30, 19:42
Bertil Lindroos Bertil Lindroos är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Skicka " gubben" direkt till jourapoteket och köpa 500 mg Alvedon...så blir det säkert bättre!
Vet att det gör helveteiskt ont...men hav mod och tro på att det släpper.
Vet att det är lätt att säga....men du blir bra....och kommer att få en helt underbar semester. Vet inte var ni skall bo...men om du har värk när du kommer till Naxos..be hotell ägaren att ringa till tandläkaren...so ordnar det sig inom några timmar....borrar upp den tillf. fixen, rensar och du och din familj kan ha det hur skönt som helst på underbara Naxos !
Ha det nu så gott du kan ha det i natt ...och hoppas på en skön semester// Bertil
Svara med citat
Gammal 2007-06-30, 20:17
bon bon är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

I värsta fall: Har du kollat hemförsäkringen ifall du inte har en reseförsäkring inbakad.

Tandvärk är hemskt men det som tidigare sagt så måste även grekerna laga sina tänder så visst måste du kunna laga din tand i Grekland.

birgitta
Svara med citat
Gammal 2007-06-30, 20:17
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag har varit hos tandläkare på Kreta och blev mycket positiv överraskad, skulle aldrig mer vara orolig för att gå till tandläkare i Grekland! Jag fick ett fint kvitto på vad det kostade och fick tillbaka alla pengarna när jag kom hem (bor i DK). Be om kvitto, så kan du se om du får tillbaka något när du kommer hem.
Åk iväg och njut semestern, och var inte rädd att beställa tid hos en tandläkare (jag fick tid redan nästa dag). Hör dig eventuellt för hos en av charterbolagen, vem de rekommenderar. Kontakta dem redan när du kommer ner om du fortfarande känner värk.
Ha en riktigt skön semester!!!

Senast redigerad av Marianne den 2007-06-30 klockan 20:19.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:25.