![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Rätt kul detta faktiskt med poliser och Kissamos
![]() Jag har nämligen ett kort på en polisbil och den är just från Kissamos och den stod parkerad precis i hörnet-svängen på en gata och det var inget akut eftersom det kom 3 poliser gående lugnt och fint efter en stund ![]() Synd att jag inte kan lägga in den så hade ni fått sett. Mvh! Senast redigerad av inkfish den 2007-07-04 klockan 17:38. Anledning: långt citat |
|
||||
|
||||
![]()
Inget kul att få böter av något slag - MEN - när det gäller Grekland är jag jäkligt glad att de infört hårdare trafikregler. Grekland toppar ju olycksstatistiken i Europa, eller har gjort i alla fall.
Strax utanför byn går Egnatia Odos (gamla utformningen) som är hårt olycksdrabbad och där jag sett den ena vansinneskörningen efter den andra och känner också till otal dödsolyckor på sträckan Thessaloniki - Kavala. På denna sida sjön Limni Volvi är vägen kantad av hög vegetation och jag vet inte hur många vallhundar jag sett ligga överkörda. Ingen har en chans att bromsa in med de höga hastigheter som körs men ändå finns det garanterat någon bakom som ligger och trycker på för att i nästa stund ge sig på helt vansinniga och idiotiska omkörningar. Numera ser man ofta poliskontroller vilket är glädjande. De inte bara finns där utan de plockar också in bilister som av en eller annan anledning har någon trafikförseelse i bagaget. Sträckan Thessaloniki - Nea Apollonia har blivit mycket lugnare sedan man ändrat och lagt den nya Egnatia Odos på andra sidan sjön dit även den tunga trafiken numera är förlagd ![]() //Zanét ![]() |
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Citat:
Dessutom har jag inte behövt visa passet de senaste 15 - 20 åren när jag rest in i Grekland. Och nu behöver jag inte ens pass. Jag kan resa på Internationellt ID inom EU! Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() Citat:
![]() Bra! Som jag skrev tidigare så tror jag höga böter är enda sättet att få igenom nya strängare bestämmelser både hos Grekerna och turisterna. Jag kommer i alla fall inte att köra moped utan hjälm i framtiden. 350 €... ![]() Men så småningom kommer detta att börja fungera över hela EU. Då kommer ev böter i utlandet att skickas till Kronofogden i Sverige för betalning. Inte så kul... ![]() Peter |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Det där var en fulspark under bältet...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Peter Senast redigerad av Peter den 2007-07-05 klockan 02:26. Anledning: Ändring |
|
||||
|
||||
![]()
Jag åkte på fortkörning i Danmark för några år sedan... tyckte att denna bot "glömmer jag bort" efter 3 månader blev jag kallad till tingsrätten i Sverige... ringde och fråga vad jag gör, betala boten så avslutas ärendet. Pytsade in de 2500 kr fortast möjligt!
![]() Annars vad gäller Grekland tycker jag det är bra med höga böter, för kan man inte fatta varför man ska ha hjälm eller bälte... så kanske man hajjar när det kostar! Jag ser ialla fall i Athen att hoj åkarna mer och mer sätter hjälmen på huvet. Alla gånger jag åkt taxi säger chaffören åt oss att sätta på bältet och nu behöver man inte längre "gräva" efter bältet i baksätet ![]() Camilla Senast redigerad av Frappe den 2007-07-23 klockan 12:14. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|