![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag står här med tårar i ögonen, löjligt rörd över alla vackra ord om varför man bara älskar Grekland.
Jag kunde känna igen alltihop. Man bara finns till, när man är i Grekland. Där finns en sådan underbar livfullhet som gör att man bara njuter av livet. Längtar just nu så mycket dit ner att det gör ont i magen. Men, snart så. Förhoppningsvis om 3 veckor bär det av. /Annika ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Du skrev så fint om din förälskelse Eva, så jag blev tvungen att plocka fram våra egna bilder från Samos-resan för sju år sedan. Och vilka minnen...
Välkommen in bland Greklandstokarna! Vi är många ![]() Ivi |
|
||||
|
||||
![]()
Till Eva "bengtv"
Välkommen till det förlovade landet och vi som älskar det. Mycket handlar om att kasta sig ut i det okända och ta saker och ting som de kommer. Med andra ord "Grekisk planering" av dagen. Det finns ingenting idag som inte kan göras i morgon. Uret styrs av "GMT" dvs "Greek Maybe Time" till och med lokalbussarna. Långdistansarna är lite bättre på planering men det haltar. På semestern. -Vem har bråttom? -Är inte semester att slippa ha bråttom? Ägna sig åt varandra om man är två eller göra vad man vill om man är solist. Sova och vakna när ni vill, äta, bada, sola när ni vill. Släng alla måsten överbord, "Ågren" finns det tillräcklig av så det räcker åt alla. Du verkar ha haft det bra och landet välkomnade dig. Nästa gång kanske det blir en resa till landet i landet dvs Kreta. Har du en gång farit dit är det stor risk att du blir fast. Uffe Ps:Varför inte skaffa ett eget login. Senast redigerad av UlfWiman den 2008-07-10 klockan 13:38. |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt! Trevlig berättelse och mycket hann ni med på er vecka. Antar att ni redan har börjat fundera på nästa resa; det brukar vara svårt att inte göra det.
![]() Ursäkta mitt tidigare inlägg också. Jag satt på jobbet och var lite stressad, men såg sedan din reseberättelse. Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej! Så där tveksam var min man (sambo på den tiden) innan han följde med till Kos juni -95. Han blev helt såld och älskar Grekland sedan dess. Det spelar ingen roll vart vi åker så längtar vi tillbaka dit.
Du måste berätta hur resan var och vad du tyckte. Ha det så skönt där nere! ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|