![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Min Önskelista
Kastellorizi ![]() Amorgos ![]() Karpathos ![]() Folegandros ![]() Nissyros ![]() Barbro |
|
||||
|
||||
![]()
Nu när den stora fototävlingen har dragit igång har jag äntligen tid att ägna mig åt annat, exempelvis till att skriva i forumet. Och vad är väl roligare än att börja med sina önskeöar.
![]() Jag har varit på ganska många öar, jag gillar nästan alla vilket gör att jag gärna vill återvända till flera av dem. Jag har också ganska många öar jag inte varit på, öar som jag väldigt gärna vill besöka. Men så mycket tid och pengar har jag tyvärr inte, om jag hade tid och pengar skulle jag nästa år åka till följande - för mig – helt nya öar: Andros Elafonissos (inte Elafonissos på Kreta) Ithaka Gavdos Kassos Kastelorizo Kefalonia Kithera Limnos Paxos Skyros Trikeri Jag blir lycklig när jag ser vilka öar ni andra har valt, flera av dem ligger på min topp-fem-lista. Extra kul är att så många är nyfikna på Skopelos – min nya favoritö! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Kefalonia ligger som nummer 6 på min lista, har visserligen besökt Fiskardo i ett par timmar i samband med en dagsutflykt från Lefkas, men det räknas liksom inte... ![]() Ivi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Når man først er på den sydvestlige "fingeren" av Peloponnes, anbefaler jeg et besøk i unike MONEMVASIA ![]() Gythio er en koselig liten BY i samme VAKRE område. Vi var på Peloponnes om VÅREN ![]() ![]() Både fra Gythio og Neapoli kan man ta ferje til KYTHIRA ![]() Selv om jeg også har mange øyer jeg gjerne vil tilbake til , og gjerne vil besøke noen nye ![]() - Står FASTLANDET også HØYT på ønskelista ![]() ![]() I |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Trikeri ligger i Pagastic Bay vid västra spetsen av Pilionhalvön, nås med båt från Pilion, Volos eller från Skiathos. På den lilla ön bor ett hundratal personer, ön saknar vägar, alla transporter sker med båt, åsna eller till fots. Hade tänkt åka dit i somras när vi var i Sporaderna, men vi stannade längre än vad vi tänkt på Skopelos och hann tyvärr inte med Trikeri. Men nästa gång... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ruby |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |