![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
1 gång (hittills)! Jag köpte en resa i julklapp till min mamma (som inte varit i Grekland på 20 år!) och vi åkte till Georgioupoli i juni 2005. Jättemysig by! Vi bodde på hotell Zorbas, där värdfamiljen var väldigt trevliga och maten underbar.
Veronica - som nog skippar öluffen nästa år och provar Kreta igen ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Åker dit för tolfte gången om exakt 7 dagar och 11 timmar
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
jag har varit ca 15-20 ggr på Kreta, dels semester dels för att vi bygge hus i Kato Stalos. Jag skall dit 2/5 igen oh titta hur allt gå. Jag har varit i Ag Nikolaos, Rethymnon, Chania, Maleme, Platanias, Stalos. Jag trivs bäst i närheten av stalos / chania. Hälsningar Nico Senast redigerad av Kalimera den 2006-04-28 klockan 14:16. Anledning: Otillåten reklam |
|
||||
|
||||
![]()
Hej
Jag har varit på Kreta 3 gånger ![]() Första gången reste jag ospecat, hamnade i Stalida. Nästa tog jag endast flyg, bodde i Rethymnon i en vecka. Sista gången ospecat, kom till Amoudara utanför Heraklion. Planerar att åka den 12/5 igen, då till Chania är det tänkt ![]() Yvonne |
|
||||
|
||||
![]()
Nu är det 33 gånger!!
Gunilla ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Blir 7.e gången i vår:
Kato Stalos x2, Kalives, Maleme, Agia Marina x2, och nu Platanias Reser på 5 dagar. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har varit där 4ggr
![]() Platanias 1, Agia Marina 1, Malia 1 , Agii Aopstoli 1, Å är på väg dit igen, å igen å igen osv................ ![]() / Elena |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Martin!
Du undrar hur många gånger man har varit till Kreta!? Det blir 10:e gången nu i sommar ![]() ![]() //Joppan med 148 dagar kvar till KRETA!!! |
|
|||
|
|||
![]()
Har bara varit där en gång men bode där då i 8 månader i Georgioupolis, kommer alltid att hålla den byn och dess invånare varmt om hjärtat.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
4 eller 5 ggr, minns inte! Första gången1987 och senast 2004, otrolig skillnad! Malia, Stalida x 2, och Analipsi! Älskar östra Kreta!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har varit 8 gånger på Kreta, av dem 5 gånger vid Chania kusten och 2 gånger i Ag.Nikolaus samt en gång i Elounda. Åker ner igen om knappa två månader, nu är resemålet byn Maleme utanför Chania.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
(Den brittiska krigskyrkogården ligger i Souda, straxt öster om Chania. Lika vacker den , men ändå så helt annorlunda) Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Ett varmt tack för ditt tips, jag har besökt platsen och kan gott säga att det var en upplevelse som jag verkligen kommer ihåg. Möjligen kommer jag att besöka den på nytt nu i maj.
|
|
||||
|
||||
![]()
1 gång, i Maleme väster om Chania.
Ann-Kristin. |
|
|||
|
|||
![]()
Två gånger! Vad futtigt det låter efter att läst andra inlägg!
Agios Nikolaus och Agia Pelagia. Vill också gärna undersöka de södra och västra delarna av Kreta så småningom. I år blir det dock Cypern om åtta dagar samt de norska fjordarna runt Geiranger under juli månad. Inger |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har varit på Kreta fyra gånger.
1991 till Makrigialos, -93 likaså och även -95. Men sen 2004 då gjorde vi ett försök med Platanias istället. Var där ett dygn, sen åkte vi vidare.... till Makrigialos. I maj åker vi igen och det blir Makrigialos även denna gång. Det är nåt visst med det stället! |
|
|||
|
|||
![]()
Hejsan,
Det har blivit minst ett 20-tal gånger och snart bär det av igen - härligt! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
1. Chania, Agios apostoli, Lendas, mm.
2. Rethymnon, Plakias, Agia Gallini, Matala mm 3. Heraklion, Matala 4. Chania-trakten + sydkusten nånstans outtalbart. Fyra gånger bara, känns som många fler... skulle vilja vara där nu. Tyckte det vara paradis när vi var där i maj för två år sen. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|