Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-10-12, 14:33
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard KÄRLEK vid första...

ögonkastet... HYDRA..WOW....

När jag anlände Hydra vid 11.15 väntade Dimitris (sonen i familjen) på Achilleas Pension på mig och ett par andra gäster.. trevlig kille!..

Jag blev stum när jag klev av båten, SÅ vacker Hydra var!
Varför åkte jag inte hit tidigare....

Åsnorna och hästarna stog uppradade längs hamnkanten..som att komma till en annan värld och tystnaden är total...
Efter en kort promenad cirka 100 meter upp i gränderna finns Achilleas Pension.. SÅ..charmigt genuint grekiskt.. mamman i familjen städade rum när jag ankom.. hon hälsade mig med ett stort leende och Yassas..

Dimitris visade mig mitt rum, ett litet enkelt med dubbelsäng, tv, AC, kylskåp och bra Wifi..tyvärr ingen balkong och endast utsikt mot de närliggande husen..men so what.. jag har haft havsutsikt i 14 dgr på Poros så jag är mer än nöjd.
Fick lite nyttig info av Dimitris så jag inte "get lost"..

Men han sa eftet 2 dgr är du hemma här, så litet är det!

Jag har strosat i hamnen och handlat lite frukostmat och nu sitter jag på taverna Lulus en genuint grekisk taverna, fick gå med in i köket och kolla i grytorna...
Lägre priser här än nere i hamnen..Hydra är en dyr ö..men man kan hitta rimliga priser uppe i gränderna.
Tur det annars har jag nog inte råd att stanna här så länge...

Har även kollat in klippbaden strax utanför hamnen... JA..det påminde en del om Amorgos..WOW...

Jag upplever det som fler turister här än på Poros..härlig stämning nere i hamnen..
Jag kommer att få många härliga dagar här eller veckor.. Who knows?..

Har fotat en del redan, dom bilderna kommer senare.. finns hur många motiv som helst!
Sysslolös lär jag inte bli här!..

Det kommer mera...

Sunny, direkt från Hydra..
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:08.