![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
syntes den var god ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har jag läst ikapp mig och sett alla härliga maträtter. Många bra tips att testa på Amo, senare i sommar alltså.
Jag tänker oxå på att jag ska plåta maten, men oftast glömmer jag det, då jag oftast är hungrig som en slagbjörn, när maten anländer. ![]() Inken, jag är nog oxå som en bebis. Mat var 4:e timme, annars blir jag kinkig... /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Jag måste också äta var fjärde timme men inte så stora portioner...
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ann-Kristin |
|
||||
|
||||
![]()
Netwolf, kinkig är bara förnamnet ...
![]() Tack Lissi, Kari, Annki, då vet jag hur spridd den är! Annki - på Tilos kan du inte begära att jag ska se den, där lyser CAIR som en fyrbåk i butikskylen, jag ser ingen annan och det finns ingen bättre ... ![]() Jag är frusen - äntligen soligt igen men den förbannade nordan blåser fortfarande - och bombad av migränmedicin så det fick bli en enkel middag på gyrosstället på torget, Viktoras. Gyros åt jag till lunch här igår så nu fick det bli kebab i pitan istället, dvs ett gott kryddat litet nötfärsspett i pitabrödet. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Glömde en grej: pratade lite snabbt med killen som målade stolar i gamla To Chyma igår. Han sa att de skulle öppna om två veckor. När jag frågade vad restaurangen skulle heta fick han först något vilt i blicken, efter en lång paus sa han Det är hemligt! Så jag tror inte att den hade något namn än
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Du äter verkligen god mat på Amorgos. ![]() Retsinan har jag druckit på Leros, men bara där. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag kände också igen flaskan med retsina, och funderade mycket på var jag sett den
![]() Till slut gick jag ner till skåpet i köket, där jag har senast inköpta. Det var den sorten ![]() Inte konstigt att jag mindes den ![]() ![]() PS Tack för alla fina bilder på vad du äter. Kul idé på tråd ![]() Senast redigerad av Abi den 2015-05-31 klockan 17:18. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag är nog inte kvar när de öppnar. Dels är nog "två veckor" GMT, Greek Maybe Time, dels är jag ju i Egiali sista nätterna. Citat:
![]() Kul att du har en sån retsina hemma till och med! ![]() Kvällens middag på Mouragio är på temat Det behöver inte vara krångligt för att vara gott. ![]() God chorta, god melitzanosalata (auberginesallad), goda keftedes - svårare behöver det inte vara. Jag fick in de båda gröna tallrikarna först, medan jag pillade med dem började jag oroa mig för att köttbullarna skulle vara så där en åtta som de kan vara ibland, jag borde ha kollat det. Men det var de inte, de var fem. I storlek som väl tilltagna golfbollar ... |
|
||||
|
||||
![]()
Förresten - är det någon här som ätit på Minos på Katapolasidan och kan tala om hur det var?
|
|
|||
|
|||
![]()
Minos åt vi aldrig på, men MYTHOS, längst in på "torget" - där var maten absolut på topp. Gå dit en gång, tycker jag!
Underbar tråd, det här. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag åt en gång på Mythos förra året. Och maten var tveklöst vällagad. Men det var något påklistrat över bemötandet som gjorde att jag aldrig gick tillbaka. Jag vet inte, jag kanske uppfattade det fel och borde ge det en chans till. Dagens rätt lägger jag inte in för dess innehålls skull, utan för dess känsla. Jag gissar att många här gärna hade tillbringat dagen med egen matsäck på en grekisk strand, i det här fallet Psili Ammos bortanför Levrosso i Egialibukten. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Så härligt Ink..till den stranden vart jag många gånger i fjol..så härligt att ha lite picknick där..
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag förstår vad du menar med bemötandet. Tror att det var mannen vars fru lagar maten, som du mötte. Jag kom att prata mycket med dom. Ett albanskt par, som pratar bra grekiska. Jättegoa människor. Det kan onekligen bli lite tillgjort, när man försöker vara trevlig hela dagarna...
Underbar känsla man får av din picknickbild!! |
|
|||
|
|||
![]()
Men åh....ungefär så där brukar oxå våra strandluncher se ut,så gott att avsluta med dessa goda apelsiner.Härlig bild,kunde ha varit min egen!
Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |