![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Är det någon som vet om man kan hyra cyklar i Karpathos stad, och vad det kostar ungefär?
Sen undrar jag lite över vädret i början på juni? Tyckte hon på resebyrån sa att det var en lite kallare Ö. ![]() Tack |
|
||||
|
||||
![]()
Det finns flera ställen i stan du kan hyra en cykel, men tyvärr kan jag inte namnet på ställerna eller vet priset. Svårt och tänka mig att det skulle vara dyrt.
Det är säkert helt okay med värmen. Har följt temperaturerna på den ön hela vintern och nästan hela tiden så har det varit varmast där ![]() Just nu har dom ju sommartemperaturer i hela övärlden ![]() Du kommer säkert och få en fin semester på Karpathos ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Låter bra det
![]() Om det är någon som har förslag på bra resturanger eller annat kul att göra på denna Ö så vore det kul att höra.. Sen undrar jag om det är någon som vet hur det är med båtar till Rhodos. Vet att man kan ta sig dit med båt, men går det hem samma dag? Eller går det bara att par båtar i veckan där emellan? Tack Senast redigerad av annaebba den 2008-04-21 klockan 17:29. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Du kan söka avgångar på www.gtp.gr Ta en eller två övernattningar på Rhodos så hinner du utforska rhodos stad i lugn och ro. Jag kan rekomendera att bo hos Kristinas rum som annonserar här på Kalimera. Boende till en vettig peng med mycket bra läge i Rhodos gamla stad. /Jonas |
|
||||
|
||||
![]()
Det er koster ikke noe særlig mer å ta fly over...! Da kan man jo ta både en dagstur eller velge en tur med overnatting
![]() Det er jo ikke så mye man trenger å ha med seg... Ia |
|
||||
|
||||
![]()
Har du mer än en vecka på dig? Då rekommenderar jag verkligen flyget till Rhodos (tar högst en halvtimme
![]() Ivi |
|
|||
|
|||
![]()
Ja vi ska vara borta i två veckor. Sex st. som far och två av oss har varit till Rhodos tidigare, men vi tänkte om man kunde göra en dagstur eller så dit, vi har inte så mycket pengar att röra oss med när vi är där och att flyga till Rhodos lär väl vara rätt dyrt. Men tack för förslagen, ska försöka kolla upp det
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej.
Välkommen till Karpathos. Har varit där 8 år i sträck och bygger nu hus där så jag har kollat alla vinklar o vrår samt alla årstider. Början av juni är varmt så det räcker. Vädret är i regel helt stabilt, men det har hänt att det kommit ett dygns oväder innan de 3 månadernas stabila väder etablerar sig. Visst kan man flyga till Rhodos. Fin tur och tar 30 min. till en kostnad av ca 400-500 Kr. Men tänk på att man skall in till stan från Rhodos flygplats (15 euro) mm. Men det finns massor att se och göra på själva Karpathos. Sitt föralldel inte och passa i Pigadia. Det mesta annat är bättre. Vad sägs om Kyra Panagia; Achata; Lefkos; OLympos; Othos; Aperi mm. Hyr en liten bil ett par dar eller ta lokalbussen. Gratis vatten tappar ni i era vattenflaskor på flera håll i Pigadia samt överallt i bergsbyarna. Inga problem. Folk är mycket trevliga och gästfria. Ha det jättefint! Dan S |
|
|||
|
|||
![]()
Okej, tittat på flyg till Rhodos nu och det absolut billigaste jag kan hitta går på 600-700:- Så om det är någon som vet billigare flygbolag, tipsa gärna.
Men tack för alla bra förslag, och vi ska försöka ta oss runt lite på Karpathos för jag har förstått att det finns en del att uppleva på annat håll än bara i stan. |
|
||||
|
||||
![]()
600-700 kroner, er det turen bare til Rhodos, eller tur-retur? Sjekket med Olympic airways nå, og de ligger på rundt 5-600 kroner, men det er begge veier. Men - det er mye dere kan gjøre på Karpathos! 2 uker går utrolig fort, min erfaring er at man som regel ikke rekker alt man hadde tenkt seg. Gå ikke glipp av alle perlene av noen strender utover ved flyplassen! Bare å kjøre, gjerne der du trodde at du ikke kunne kjøre
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nora!
Är det så blåsigt på stranden där nedanför flygplatsen som man brukar läsa om? Blir man sandblästrad? Eller är det en överdrift? Får väl prova i sommar!! Inzight |
|
||||
|
||||
![]()
Det blåste veldig da vi var der for 2 år siden, men alikevel verdt turen!!
Ia |
|
||||
|
||||
![]()
Det kommer helt an på hvilken strand du reiser til i nærheten av flyplassen, om det er blåsigt. Du har jo surfe-strendene som stort sett alltid er vindfulle, også har du Diakofti, som er veldig vakker. Hvis du drar dit, så vil du se at det ligger to strender der, og som regel så er det sånn at blåser det på den ene, så blåser det ikke på den andre. Ellers så er det bare å kjøre litt rundt omkring langsmed kysten i nærheten av flyplassen, og du finner mange små strender som ligger i le for vinden. Det er de jeg syns er de aller fineste strendene. De kan være vanskelig å oppdage, fra land så ser det ut som det bare er klipper ned i vannet, men går du helt ut på kanten, så åpenbarer det seg små, nydelige sandstrender der nede.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack Nora!!
Det låter KANON!! Du som har varit så mycket på Karpathos, var bor du helst och varför? Inzight |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
PS! Ikke glem å besøke Mike`s restaurant når dere er der, da! Hils så mye fra Margrethe. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tackar och antecknar info!! Ska hälsa från dig!!
Har du eller någon annan här bott i Mesochori? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej.
Har inte bott i Mesochori, men besökt byn många gånger. Den är liten och brant med vindlande gränder och fantastiska små hus-miljöer. Fin kyrka och skola och en trappa ned till havet. Kanske litet väl enstörigt för min smak. Men en fin by, med bra restauranger och trevligt folk. Det gäller att hitta sitt ställe. Dan S/ |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Dan.
Jag och min fru ska till Grekland och Karpathos för första gången. Vi kommer att bo i Amopi mellan 22/5-5/6.´ Tänte att du som vet mycket om ön kunde svara på lite frågor. Hur brukar klimatet vara under den tiden? Hur är kostnaden för hyra av mortorcyckel och är det lämpligt att hyra det? Vet du hu utbudet av tavernor och restyranger är i Amopi. och till sist är det några speciella platser som du kan rekomendera att besöka. MVH. Håkan E |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Kolla om det sitter en tuta som ser ut som en tiger på en hoj, den var det Tommy hade... ![]() Mikke |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|