![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Lite konstig kombination kanske
![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Här i detta forum är väl inget konstigt
![]() Du kan åka via Astypalea men det lär kräva en övernattning. Men Asty är en ö som är mer än väl värd att man stannar några dagar. Sedan går det bra att ta sig vidare till Amorgos med Blue Star. Celbe |
|
||||
|
||||
![]()
Asty är ju också en fin ö
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag kan inte svara, jag håller mig här...
Men detta är ett bra tillfälle att berätta om Nisos Kalymnos, som kanske kommer att få ligga i hamn ett tag. Man har inte fått statliga pengar till driften och bolaget kan nu inte betala drivmedel och personal, lön har inte utbetalats på fem månader! Man väntar 1,5 miljoner euro, och får man inte åtminstone hälften innan månadens slut blir det inga turer till Astypalea och Samos. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ett klippt citat
Citat:
Jag som räknar iskallt med att det kommer att gå en färja mellan Kalymnos och Astypalea i sommar ![]() Men om ser jag det ur en annan synvinkel: Vad skoj att klura ut ytterligare en alternativ resrutt! ![]() Det håller mig vid liv denna gråa, blöta och gråa höst... Samtidigt så känner jag starkt för både besättningar och landpersonal som inte fått lön på så länge, och håller med om att våra planeringsproblem är I-landsproblem. /Grimm, som fick ny energi av tanken på att få surfa gtp igen... |
|
||||
|
||||
![]()
Blue Star Ferries går måndagar 22.10 från Kalymnos till Astypalea. Från Astypalea går Blue Star Ferries tisdagar 05.55 från Astypalea till Amorgos. Det blir några timmar i hamnen, men du slipper Pireus.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Hur i hela friden ska Agathonissi och Arki klara sig nu? |
|
|||
|
|||
![]()
Stopp nå igjen? Erstatningsbåt? Den er jo livsnerven til flere små øyer mellom Kalymnos og Samos. Ikke bra!
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag ska givetvis följa utvecklingen noga!
|
|
||||
|
||||
![]()
Det där låter ju bra Janne
![]() ![]() Nu skall man hitta en bra väg till Kalymnos också ![]() ![]() Ja, ja nu har jag ju tid efter jul och kolla olika alternativ ![]() Sen skall man ju hem från Amorgos också ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Det kan man ju fundera på
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Flyger ni hem från Kos?
|
|
||||
|
||||
![]()
Tror jag inte, ifall vi skulle till Amorgos sist
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Blue Star Ferries går från Amorgos till Pireus varje dag under sommaren. Du kan själv pussla ihop din rutt på deras hemsida. Tidtabellerna för 2010 finns redan ute. Senast redigerad av Kalimera den 2009-11-23 klockan 14:27. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har ju aldrig förut "fixat ihop" någon lite längre resa, så detta blir ju spännande
![]() ![]() ![]() Jag får väl sätta mig och forska efter jul när friheten börjar ![]() ![]() Skulle allafall vara härligt och komma til Amorgos äntligen, men Kalymnos vill jag inte hoppa över ![]() Karpathos kanske får vänta till senhösten när jag skall dit och plocka oliver ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Lissi - som förstår hur Du menar...Tänk vilken lycka nu att kunna åka PRECIS när biljetterna är billiga utan att tänka på jobb. |
|
||||
|
||||
![]()
Nu skrev jag ju fel förstås
![]() ![]() Snabbast och billigast, tror jag ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Men Riitta, nu har Du ju tid så Du kan väl åka en vända extra bara för njutningens skull
![]() ![]() Lissi |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|