Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-23, 21:16
Lottalindome Lottalindome är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011
Standard Boka färja?

Nu när det närmar sig börjar jag bli lite osäker... Borde man köpa biljetter hemifrån från Pireus till Milos den 14 juni? Om -var gör man det? Om inte -när måste man vara på plats om färjan går 7.30? Är det svårt att hitta rätt i Pireus -kan man förbereda sig?
Svara med citat
Gammal 2011-05-24, 09:24
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Boka färja?

Enligt GTP går det tre båtar på morgonen den 14 juni. Dessutom går det en båt 14.30, så ni behöver inte boka i förväg. Jag skulle i alla fall inte göra det. Tänk på att båtarna tar olika tid på sig, från 2 ½ timme till 8 timmar.
Svara med citat
Gammal 2011-05-24, 21:13

oh..sorry... Tack för svaret...Men det är ju den 14/6 vi åker härifrån -alltså från Pireus på morgonen den 15/6. Då verkar jag alltså bara 2 färjor att välja på under dagen. Förmodar att man bokar då eller brukar det vara lugnt? Vill helst inte riskera att stå utan möjlighet att komma ut. Gör jag det i så fall från GTP?
Svara med citat
Gammal 2011-05-25, 09:44
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Ursprungligen postat av Lottalindome Visa inlägg
oh..sorry... Tack för svaret...Men det är ju den 14/6 vi åker härifrån -alltså från Pireus på morgonen den 15/6. Då verkar jag alltså bara 2 färjor att välja på under dagen. Förmodar att man bokar då eller brukar det vara lugnt? Vill helst inte riskera att stå utan möjlighet att komma ut. Gör jag det i så fall från GTP?
Okej. Det verkar bara gå en båt den dagen, och det är Sea Jet kl 07.00. Jag vet inte om du behöver boka i förväg. Det kan vara många svenskar som ska åka då, men jag kan inte råda dig. Här är hemsidan för Sea Jet, där kan du boka online. Jag har ingen erfarenhet av att boka där.

Bild på Sea Jet.

Senast redigerad av Kalimera den 2011-05-25 klockan 10:07.
Svara med citat
Gammal 2011-05-25, 21:33

När jag går in på GTP så finns det även en speedrunner med Aegean speed lines. För att boka denna ska man gå in och registrera sig och boka på Danae.travel. Någon som vet om det är ok?
Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 07:41
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Ursprungligen postat av Lottalindome Visa inlägg
När jag går in på GTP så finns det även en speedrunner med Aegean speed lines. För att boka denna ska man gå in och registrera sig och boka på Danae.travel. Någon som vet om det är ok?
Du kan boka direkt från deras hemsida: http://www.aegeanspeedlines.gr/index_en.html
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:12.