Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-09-08, 23:17
met met är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Växjö
Inlägg: 81
Standard Forum Beach

Har någon bott på Forum beach i Ixia med all inclusive som kan berätta lite om hotellet och maten? Fritidsresor har haft hotellet tidigare och nu är det Solresor som kör hotellet med all inclusive konceptet.
Har aldrig rest med Solresor, hur är de?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-09-09, 10:40
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Forum Beach

Jag har bott på hotellet men då valde vi bort AI. Hotellet trivdes vi på, rent och snyggt. Såg att de flesta andra hade AI, de fick hämta sina drinkar i en annan bar. Bufférestaurangen var en stor matsal inomhus.... där skulle inte jag velat äta alla mina måltider. Men som sagt jag provade aldrig maten så jag kan inte säga om den var bra.

Malin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-09-09, 17:01
Yassous avatar
Yassou Yassou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Höör
Inlägg: 5
Standard Sv: Forum Beach

Hej!
Har också bott där,men vi valde också bort AI så maten har jag heller ingen åsikt om. Rummet var dock stort och helt ok, liksom städningen. Det som kan vara störande är ljudet från flygplan som flyger lågt över hotellet, vissa dagar i ett, eftersom hotellet ligger rakt under inflygningsstråket till flygplatsen. Väljer Ni detta hotell men vill gå ut och äta en kväll någon annanstans finns en mysig restaurang och bar alldeles bredvid på stranden med riktigt god mat.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-09-09, 21:03
met met är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Växjö
Inlägg: 81
Standard Sv: Forum Beach

vi har en preliminär bokning till hotellet och all inclusiven ingår, det är inte valbart. Helt galet billigt så man funderar ju på det är något fel på stället Allt ingår och man får spabehandling mm. Sen låter det lite trist att äta inne, inget jag vill göra i två veckor, men på hemsidan verkar det som att man kan välja om man vill sitta inne eller ute, men det kanske man inte kan då. En gång per vecka får man också byta så man kan äta på restaurgangen nere på stranden. Det är så billigt så även om man åker iväg ett par kvällar så kan det bli ett bra slut pris. Tvårumslgh är det, så det verkar inte som att vi ska behöva trängas i ett rum heller. Vi får väl se vad vi bestämmer oss för. Det där med flyget låter ju lite små trist, vi bodde på Dionyssos oxå i Ixia ett år men då flög inte planen precis över men man såg och hörde dem ganska väl fast det var inte störande.

Senast redigerad av met den 2007-09-09 klockan 21:05.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-09-10, 09:57
Yassous avatar
Yassou Yassou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Höör
Inlägg: 5
Standard Sv: Forum Beach

Hej igen!

Har bott på Dionysos också och det skiljer sig på ljudnivån från planen, Ni märker av dem mer på Forum Beach. Om man tycker det är störande varierar så klart från person till person. Min son och min man som båda är flygintresserade tyckte det var toppen att kunna sitta och titta på alla flyg...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-09-10, 11:17
met met är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Växjö
Inlägg: 81
Standard Sv: Forum Beach

jo såna är vi oxå, gillar att titta på när planen kommer så dagtid lär et inte vara några problem, värst kanske är om de flyger på nätterna också men ser det inte som något hinder för att åka dit. Tycker att det är rätt häftigt när de kommer nära
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT