Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-09-24, 20:28
anha anha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Inlägg: 2
Standard Prisläge

Hej!
Jag har letat på flera sidor och forum men kan inte hitta något prisläge för Rhodos, kan någon hjälpa mig. Har aldrig varit där och funderar på att åka dit nästa sommar. Vad kostar en lunch, middag, öl, vin, matvaror i affärer m m. Tacksam för svar.
/Anha
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-09-24, 21:18
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Prisläge

Det beror ju vart man går o äter någonstans väljer man dom dyra matställen blir det alltid dyrare. Oxfile ligger runt 18 euro där vi går o äter i Rhodos stad o en öl Mythos kostar 3,40 euro.

Dom har ju även Lidl där nere om man skall handla matvaror.

Själv går jag ut o äter varje kväll så jag lagar ingen mat..
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-09-25, 09:20
kristine kristine är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2007
Inlägg: 5
Standard Sv: Prisläge

Her er noen priser i Norske Kroner; Butikk: 1 l vann-9 kr, brus/øl- 6 kr, loff-6 kr. På restaurant: enkel lunsj ca 60 kr. 1/2 l øl ca 20 kr, stor pizza ca 55 kr. Prisene varierer selvfølgelig. Som regel dyrer i Rhodos by..Du kan sjekke prisene om du leser "verdt å vite" under stendet du søker reise til.. Rhodos vil garantert gi deg en opplevelse for livet! En perle på denne jord. Var der i fjor, Faleraki, og skal tilbake neste år tl Ixia.

Senast redigerad av inkfish den 2007-09-25 klockan 16:42. Anledning: långt citat
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-09-25, 11:27
thomas thomas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 58
Standard Sv: Prisläge

Hej var på rhodos i september. Ägg ,bacon, patatas och en halv liter öl på ett enkelt ställe till lunch 6,90 euro. En huvudrätt mycket god på gamla yellow spot ca 6 euro. En öl allt från 2,50 för en halv liter Mythos på flaska till det nästan dubbla om du vill ha vit duk på bordet.Vattnet som kommer ur kranen är gott och helt ofarligt att dricka ialla fall inne istan,jag har drucket det i 25 år minst en vecka varje år utan att få problem.Om du sedan går och handlar på stora varuhuset så är de flesta priserna som här.Thomas
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT