![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nja!! Våra äggmackor samt den rökta renfilén har alltid erhållit full acceptans vid säkerhetskontrollen!!
Skola sålunda icke vara något problem!! Arne och Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Mjukost, kaviar kanske inte anses var ett problem om de är bredda på smörgåsen. Har man däremot tub med sig kanske det klassas som vätska och därmed farligt, precis som emd tandkrämstuber mm. Någon smart terrorist kan ha tömt tuben på innehåll och fyllt med annat innehåll. Bara en teori från min sida
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Nu såg jag att det ang tuben var just det CarinaN skrev, ibland läser man slarvigt
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag skulle nog chansa att ta med lite till barnen iaf...Blir du tvungen att lämna smörgåsarna innan du går ombord, så må det vara hänt. Ingen stor ekonomisk förlust är iaf inte. Men sen är det väl bra att ha en backup plan om det misslyckas. Om man får ha frukt, så testa att ta med några enorma vattenmeloner. Den synen hade jag velat se....
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hm,,,som ska vägas in med handbagaget,,,
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi köpte mackor på flygplatsen och åt på planet förra året. Ingen sa något, men det blev absolut inte billigare, tvärt om!
![]() I år beställer vi mat. Det är bekvämt, och gott! |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har alltid en matsäck med som vi äter precis innan vi går ombord. Det har funkat bra, det ända vi då har behövt köpa är dryck eftersom man inte får ta de genom kontrollen. Barnens vällingflaskor laddade vi med pulver och fyllde med vatten på andra sidan och lånade en micro på fiket.Har varit med om vänner som skulle äta på restaurangen innan ombordstigning men fått vänta så länge att de inte hann äta. Då sa flygbolagets personal, sterling, att det var okey att ta med maten in på flyget. Det tyckte jag var bra service men hör nog till ovanligheterna.
|
|
||||
|
||||
![]()
Men nu!!
Vi medbringa alltid förtäring att mumsa på under flygresan. Inga problem i säkerhetskontrollen!! I år ska vi ha samma skaffning som förra året!! 0.5 kilo rökt renfilé!! Om det icke anses förmätet vilja vi oss drista att fråga: Var någonstans skulle säkerhetskontrollen neka oss ta med renfilé?? Har aldrig hänt!!! Vi menar att det snarare handlar om att researrangören helst vill sälja svindyra alternativ under flygresan.Icke om säkerhet ombord!!! Arne och Hustrun |
|
||||
|
||||
![]()
Dom sista 2 ggr vi har åkt till Grekland, så har vi haft mackor med oss & ätit på planet. Ingen som sa nått om det & inga problem vid säkerhetskontrollen heller. Köpte dricka på planet bara.
Det var fler än vi som hade mackor med sig.... Sessan ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är inte säkerhetskontrollen som har regler kring detta utan flygbolagen. Visst får man passera kontrollen med matsäck i väskan, dock inte äta den på planet. Det står när man bokar, att man inte får förtära medhavd mat. Jag antar att anledningen är att bolagen då får in mindre pengar av resenärerna.
Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det enda jag brukar köpa på flyget är champagne som jag dricker till matsäcken. Smarrigt ![]() ... De där jäkla flygbolagen ska alltid försöka tjäna sig en extra hacka. När jag flög sist så fungerade inte filmen på hemresan, så för att kompensera den uteblivna försäljningen av hörlurar såldes kvällstidingar för 20 kr styck ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kul med så många åsikter
![]() ![]() Å vad svårt det här var! En kompromiss kanske, där barnen får varsin måltid och vi vuxna får nöja oss med det de inte äter upp? Plus all frukt vi ska kånka med oss förstås ![]() Vattenmeloner, det var kul ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Inte snål bara smart
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Tycker faktiskt att maten på flyget blivit bättre senaste åren,åtminstone på nerresan...hemresans obligatoriska grekiska sallad och nån kycklingrätt brukar inte va nån höjdare,,,,
|
|
|||
|
|||
![]()
När jag ringde Fritidsresor för att fråga om det här sa de inget om allergier, så jag tror inte alls att det har med det att göra. Det hon däremot sa var att "flygkabinen är en restaurang"
![]() ![]() Kan nån upplysa mig om vad som brukar ingå på en bricka, och är det samma till barn och vuxna? Priset är ju olika, menar jag. |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() Det er det morsomste utsagnet pa evigheter. ![]() Tips: Ta med tomme vannflasker og fyll dem etter sikkerhetskontrollen! |
|
|||
|
|||
![]()
Det är olika mat till barn och vuxna,,våra barn var alltid nöjda med flygmaten.Köttbullar m mos,pannkaka,,,etc,barn bukar även få med nåt pyssel tillsammans med maten..För flera år sen ingick ju maten i resan och helt plötsligt ett år när vi bokade frågade säljaren på tfn,,"vill ni äta ombord på planet",,jag blev så förvånad och slängde ur mig"kan du rekommendera nåt annat bra ställe i närheten"?
Senast redigerad av Athanasia den 2008-05-15 klockan 11:14. Anledning: tillägg |
|
||||
|
||||
![]()
Mm, men det var åtminstone ett ärligt svar som visar vad det handlar om!
Citat:
![]() ![]() ![]() Citat:
![]() Senast redigerad av Elisabet den 2008-05-15 klockan 11:29. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|