Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-06-10, 12:18
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Karpathos augusti

Hej!
Vi var på Karpathos förra året i början av juni och funderar nu på att åka i mitten av augusti i år. Vill höra med er som varit där under augusti om det är vädigt varmt då. Vi tänkte i så fall åka runt den 20/8 och 2 veckor.
mvh ElisabethK
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-06-10, 18:18
retzinas avatar
retzina retzina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Södertälje
Inlägg: 121
Standard Sv: Karpathos augusti

Hejsan!
Ja Augusti är det varmare än i Juni där.
Har varit där både i Juni och Augusti månad därnere,och då kände i alla fall jag skillnad. Juni kan vara lite mildare värme än i Augusti.
Men jag reser dit Juni som Augusti det är skönt där vilket som !
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-06-11, 21:18
bibbsans avatar
bibbsan bibbsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Halmstad
Inlägg: 18
Standard Sv: Karpathos augusti

Hej !
Vi var där i mitten på Aug förra året och det var väldigt varmt . Fast det gör inget när man är på stranden ... Vi bodde i Amopi och där fläktade ganska bra bara man kom upp en bit från havet . Blåste bra på nätterna med .
Tror det står mer stilla på västsidan.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-07-12, 11:43
Natascha Natascha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 10
Standard Sv: Karpathos augusti

Karpathos kan vara jättebra i augusti. Föra året var det supervarmt men bodde då i Amopi där det fläktade skönt.

Lycka till.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-07-13, 09:31
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Karpathos augusti

Jag har varit på Karpathos en gång tre veckor i augusti. Det året var det en normal grekisk sommar så vissa dagar var väldigt varma, andra mer behagliga och några rejält blåsiga men ändå varma. Kvällarna är alltid varma i augusti men om det blåser kan det vara bra att ha med en vindjacka eller lätt kofta om ni är ute sent. Normalt är det inga stora skillnader i temperatur mellan juli och augusti men jag tror att risken för extrema värmeböljor är större i juli än i augusti. Tack och lov verkar Grekland i år än så länge ha klarat sig från den mest extrema värmen så vi får hålla tummarna för att det fortsätter så.

Nackdelen med juli-augusti är enligt min mening att det är lite för mycket turister för min smak samt för varmt för en aktiv semester. Blir mer att strosa runt och bada men det är kanske det ni är ute efter och då är det helt ok.
Ser nu att ni åker senare deln av augusti och då är chansen till behagligt väder större och riksen för värmeböljor ännu mindre även om den inte är över helt.

Eva

Senast redigerad av Eva L den 2008-07-13 klockan 09:34. Anledning: Tillägg
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT