![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Har fått tips om ett bra boende i Loutsa, de hämtar och lämnar även vid flygplatsen.... Jag skickar i inkorg.
Camilla |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() og har nylig booket overnatting på Peris hotel i Loutza i høst, det er bygget i 2004 og er lite og pent, 12 rom tror jeg ![]() - de henter og bringer på flyplassen, vi flyr Milos - Athen og hjem til Norge neste dag. Den som ga tipset har selv bodd der og var veldig godt fornøyd ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har redan skrivit och frågat om rum sista natten i Grekland men inte fått svar! Tack Camilla och Kari för (samma) tips om hotel Peris.
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Nu har jag fått svar och bokat på Peris....65 euro för övernattning i singelrum inkl frukost och transfer till flyget...Jag ska t o m åka direktbussen från Rafina till flygplatsen när jag kommer från Tinos och då hämtar de därigrån till hotellet, det är bara att ringa... ....och kör mig tillbaks på avresedagen..Suveränt...!! De hämtar alltså inte vid färjan....
Det blir ett perfekt hotell att avsluta semestrar på! Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det blir ett perfekt hotell att avsluta semestrar på!
Lissi Peris Hotel v a r en "perfekt" avslutning syntes vi ![]() Det ville uansett vært deilig å ha fly fra Milos til Athen ![]() ![]() Vi ble hentet på flyplassen, turen til hotellet tok ca 10 -12 min med en hyggelig og pratsom vert, rommene var romslige og pene, det var ganske store balkonger og vi kunne såvidt se havet fra balkongen. Det var et supermarked ikke mer enn ca 100 meter fra hotellet og en taverna med god mat ca 200 meter derfra, men veien var sterkt trafikkert, så det fristet ikke å gå videre for å "utforske" Loutsa, det ble fhv raskt mørkt etter vi kom til Peris. Siden det var ganske tett flytrafikk over oss, var vi litt spent på hvor mye søvn det ville bli, men vi sov godt, i veldig gode senger ![]() Vi ble spurt om kvelden når vi ville ha frokost neste morgen, og om vi ønsker te eller kaffe. På avtalt klokkeslett fikk vi levert frokosten, den spiste vi på balkongen, så gikk turen til flyplassen igjen ![]() Vi kommer helt sikkert til å bo på Peris igjen ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
ÅH så härligt Kari!
Jag hade precis tänkt skriva och fråga hur det var.... Jag har ju bara en kväll och en morgon där så jag behöver inte mer än ett rum att sova i..är det dessutom trevligt och bra sängar så är det jättebra!! ![]() Lissi - som är på väg om en vecka |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag tycker ni har valt lite opraktiska lösningar. Om det endast är för att vara säkra på att hinna till flyget som ni åker till fastlandet redan på fredagen, så är det onödigt tidigt. Särskilt när ni har så få dagar till förfogande. Det blir ju bara fyra hela dagar på Naxos på det sättet. Om ni åker på lördagen i stället så går det kanske någon båt till Rafina och ni slipper omvägen och tidsåtgången att åka dit från Pireus. Och om ni åker båt till Pireus så finns det ju ställen som ligger närmare där ni kan bo, till exempel någonstans vid kusten på busslinjen mellan Pireus och flygplatsen. Senast redigerad av Elisabet den 2008-08-24 klockan 19:48. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag är främst orolig för att inte hinna med flyget på söndag förmiddag,har hört att det är många som blivit "inblåsta" eller så har ingen båt dykt upp. Vet inte hur vädret brukar vara den tiden på året, men ville ta det säkra före det osäkra s a s. Kändes dessutom som om det inte gick lika många båtar på lördagen som på fredagen, vilket ger färre alternativ. Detta var tanken bakom att åka in till fastlandet redan på fredagen, och det var också därför jag ville till Rafina (eller någon annan mysig kuststad för den delen) för att förlänga semestern ![]() Men, nu ska jag tänka om igen då, men det är väl det som är charmen med denna typer av resor, antar jag ![]() //Gabriella |
|
||||
|
||||
![]()
Ja det händer att resenärer missar flyget pga hård vind och inställda båtar, fast att det skulle vara "många" som gjort det är nog en överdrift. Däremot är det en risk man inte ska räkna bort. Men att åka till fastlandet två dagar i förväg tycker jag är onödigt.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Känns det bäst för dig att åka fredag, så kan du säkert få en fin dag i Rafina också om lördagen, men efter att jag tittat på GTP (Greek Travel Pages) vet jag att jag själv skulle satsa på katamaranen till Rafina om lördagen. Detta skulle jag eftersom det ser ut att finnas hela FYRA stora färjor till Pireus lördag eftermiddag/kväll (som reserv/nödlösning) - det ska bra mycket vind till för att dessa stora färjor också avlyses. En av dessa färjor, eller var det två, kommer in på morgonkvisten, och då spar ni hotellövernattningen. Trötta? Ja!, men som en nödlösning om katamaranen inte går till Rafina, så skulle jag acceptera detta. Om jag valde de lite tidigare färjorna skulle jag försöka hitta något/några hotell nära färjan i Pireus (det finns någon tråd om hotell i Pireus här i Forumet), ta med mig tel.nr. och ringa från färjan och be om ett rum. Vädret i september? Kan vara både helt lugnt och mer blåsigt, men vi satsar inte på avlysta båtar! ![]() Jag är säker på att allt ordnar sig till det bästa. Det brukar göra det i Grekland! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nu känner jag mig mycket lugnare, är ju helt klart värt att få vara kvar på Naxos ett dygn till. Såg dessutom att det gick flera båtar under lördagen. Det får bli en natt på fastlandet ändå, men om det blir i Rafina eller inte måste jag diskutera med mina reskamrater.
Tack alla för svar på frågor och era erfarenheter från detta, som jag förmodar kommer att bli även mitt, favoritresmål i framtiden (sitter redan och kollar billiga resor inför nästa år, men säg inget till min man... ![]() Hälsar, Gabriella |
![]() |
|
|