Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-10-21, 09:29
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Regina

Hej!
Ser att Regina inte längre finns med som hotellalternativ med Apollo i Pigadia, någon som vet varför? Väljer nu i stället mellan Atlantis och Belvedere, någon som kan tipsa vad jag ska välja?
ElisabethK
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-10-21, 11:59
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 233
Standard Sv: Regina

Hej Elisabethk,
Bodde på Belvedere i september i år och var mycket nöjd med själva hotellet. Värdfamiljen riktigt rara, fast deras språkkunskaper inte var så stora förstod vi varandra bra ändå. Belvedere har en nackdel: ligger högt upp i stan, mao brant backe plus en rejäl trappa innan du är uppe. Avståndsmässigt är det inte långt men ganska jobbigt (träning för benen).
Atlantis har jag bara sett från utsidan (och den imponerade INTE såg ärligt talat, i mina ögon, rätt sunkigt ut) men ligger bra nere vid havet. Kanske någon som bott på Atlantis kan säga om det är fint inomhus?
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-10-21, 19:27
retzinas avatar
retzina retzina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Södertälje
Inlägg: 121
Standard Sv: Regina

Atlantis är helt Ok,har bott där några gånger,nära och bra till allt och en underbar utsikt från balkongen.
Och Regina är också bra hotel, Jaha den finns inte kvar på Apollo längre
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-10-21, 19:40
retzinas avatar
retzina retzina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Södertälje
Inlägg: 121
Standard Sv: Regina

Nu vet jag varför inte Regina eller inte heller Fani är med. Det är ett nybyggt hotel som heter Astron Princess som finns med istället som hotellalternativ. Men måste dem ta bort Fani också,har blivit min favorit hotel nämligen,nära och bra till allt.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-10-22, 12:01
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Sv: Regina

Hej!
Tack för era svar. Jag hade ockås Fani som ett alternativ, tittade på det förra året men det var ju som sagt ockås borttaget. Hur långt från Regina ligger Belvedere?
Det är två år sen vi var där sist, bodde då på Regina. Jag måste ner för att bland annat se om "min" katt lever. Den bodde vi Mike`s och hade ett ben som var illa brutet och den hade dessutom kattungar. Men det bästa av allt blir att komma tillbaka till denna underbara ö, en pistagemilkschake på Acropolice eller en gyros på Romios, underbart!
ElisabethK
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-10-22, 17:01
BrittMs avatar
BrittM BrittM är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Åland
Inlägg: 76
Standard Sv: Regina

Hej!

Vi bodde på Atlantis i juni 2006 och trivdes väldigt bra. Lite slitet men jag har för mej att dom har renoverat sen dess. Ett ypperligt läge nära till stan, hamnpromenaden och till en riktigt fin strand. Kan rekommenderas, skulle gärna bo där igen!

Britt, Åland
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-10-22, 20:00
retzinas avatar
retzina retzina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Södertälje
Inlägg: 121
Standard Sv: Regina

Jo Belvedere ligger halvägs uppför backen om du fortsätter upp från Regina. Med en massa trappor upp till hotelletOch katten med det brutna benet fanns kvar i Augusti med en ny kull med ungar.Denna katt har funnits ganska länge nu,och som håller mest till hos
"Mikes Place". En snäll katt som tar väl hand om sina ungar.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-10-23, 15:43
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Sv: Regina

Tack för era svar och tack Retzina för att jag fick uppgifter om katten. Det såg ju så förfärligt synd ut om katten så jag antar väl att många förser den med mat.
Elisabethk
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-10-23, 17:31
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 576
Standard Sv: Regina

Citat:
Ursprungligen postat av elisabethk Visa inlägg
Hej!
Ser att Regina inte längre finns med som hotellalternativ med Apollo i Pigadia, någon som vet varför? ElisabethK
Vet ej varför, men om ni trivdes bra på hotellet så finns det ju faktiskt kvar även om det så att säga inte finns bland Apollos alterntiv.

Det är ju bara att boka själv

//Stina
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-10-23, 20:31
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Regina

Citat:
Ursprungligen postat av elisabethk Visa inlägg
Hej!
Ser att Regina inte längre finns med som hotellalternativ med Apollo i Pigadia, någon som vet varför? Väljer nu i stället mellan Atlantis och Belvedere, någon som kan tipsa vad jag ska välja?
ElisabethK
Vi var supernöjda med Atlantis! Mkt centralt, fräscht och välskött och fin pool, även om den låg mot en bakgård.
Dock ska tilläggas att resenärerna som åkte med Apollo var besvikna på frukosten som ingick i bokningen, den var i torftigaste laget. Vi som bokat privat fick välja från den ordinarie frukostmenyn utan att betala xtra

ps. om det står 6 flaskor vatten på rummet så kolla med receptionen om det ingår i "hyran". Vi blev skyldiga 5 € utan att ha beställt vatten... Kalla oss lättlurade men på ett hotell där man betalar 90 € per natt trodde vi att det var en juste gest från hotellets sida. Det var det inte...)
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-10-23, 20:32
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Regina

Citat:
Ursprungligen postat av BrittM Visa inlägg
Hej!

Vi bodde på Atlantis i juni 2006 och trivdes väldigt bra. Lite slitet men jag har för mej att dom har renoverat sen dess. Ett ypperligt läge nära till stan, hamnpromenaden och till en riktigt fin strand. Kan rekommenderas, skulle gärna bo där igen!

Britt, Åland
Atlantis var nyrenoverat och mkt fräscht, såg inte alls sunkit ut i mina ögon, ej heller kändes det så!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT