Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-03-06, 16:07
Carolin Carolin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: Höllviken
Inlägg: 7
Standard Första gången till Rhodos!

Efter månaders diskussioner om vart vi ska åka på semester i sommar så har vi äntligen lyckats boka en resa till Rhodos i augusti. Min man vill bara och alltid åka till Kreta. Jag älskar Kreta och skulle gärna åka dit varje år men eftersom vi bara har råd till en 14-dagars semester per år så vill man ju också se någonting annat här i världen. Vi ska till Ixia och bo på hotell Dionysos med Fritidsresor. Är det någon som har varit där och har lite tips, tyckanden och råd att ge så skriv gärna.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-03-06, 23:38
Luckys avatar
Lucky Lucky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Holland
Inlägg: 369
Standard Sv: Första gången till Rhodos!

Hej Carolin
Har varit flertal ganger pa Rhodos men aldrig pa detta hotell.
Har hittat hotellets hemsida och det ser valdigt fint ut.

Har ocksa hittat engelsk variant pa zoover.
Alla verkar bara ha bra att skriva om hotellet sa jag tror att
ni far en underbar semester .

/Lucky

Skriv garna och beratta om era erfarenheter nar ni kommer hem

Senast redigerad av Zanét den 2009-03-07 klockan 00:14. Anledning: Otillåtna hotellänkar, f ö se forumreglerna under FAQ
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-03-07, 17:42
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 373
Standard Sv: Första gången till Rhodos!

Citat:
Ursprungligen postat av Carolin Visa inlägg
Efter månaders diskussioner om vart vi ska åka på semester i sommar så har vi äntligen lyckats boka en resa till Rhodos i augusti. Min man vill bara och alltid åka till Kreta. Jag älskar Kreta och skulle gärna åka dit varje år men eftersom vi bara har råd till en 14-dagars semester per år så vill man ju också se någonting annat här i världen. Vi ska till Ixia och bo på hotell Dionysos med Fritidsresor. Är det någon som har varit där och har lite tips, tyckanden och råd att ge så skriv gärna.
Jag har inte varit där ni ska på Rhodos, men det jag kan rekommendera är att ni tar er till Gamlastan inne i Rhodos Stad. Fint, mysigt, trevligt!

/Carina
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-03-08, 15:42
Smillis Smillis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 7
Standard Sv: Första gången till Rhodos!

Har varit två gånger på Rhodos. Underbar ö. Har inte själv varit i Ixia men blivit lite varnad då Ixia tydligen ligger i flygplanens inflygningsbana. Vissa hotell varnar också för störande flygtrafik. Vi har bott i Kalithea och där hör man aldrig flygen trots att det ligger rätt nära (transfer ca 45 min).
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-03-10, 11:05
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Första gången till Rhodos!

Jag har varit på Rhodos elva ggr o bott på Cactus som ligger ut med västra stranden fyra ggr o har aldrig blivit störd utav planen. Ligger även o solar o badar på västra stranden o gjort det alla elva åren o inte blivit störd där i heller. Tycker bara det är kul o ligga o se vilket flygbolag som kommer för man ser ju planen tydligt. Önskar er en trevlig resa till Rhodos själv har vi valt Mallis i år eftersom hotellägaren har höjt priset rejält på Cactus i år pga reperationer som han gör.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT