Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-05-16, 12:18
skrikiss avatar
skrikis skrikis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Sala
Inlägg: 40
Standard Sevärdheter

Ja, nu åker jag ner den 12 juni till kos, bartenderutbildningen börjar den 15e. Jag kommer vara i skolan måndag-fredag och ledig på helgerna..

Finns det något som är värt att besöka? Finns det några bra stränder? Bra restauranger?



Erika
Väldigt spänt och nervös med höga förväntningar
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-05-16, 15:38
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 386
Standard Sv: Sevärdheter

Citat:
Ursprungligen postat av skrikis Visa inlägg
Finns det något som är värt att besöka? Finns det några bra stränder?
Sevärdheter:
I Kos stad finns massor att se, bland annat får ni inte missa riddarborgen, Hippokrates träd och de romerska utgrävningarna vid Grigoriogatan. Utanför Kos stad är Asklepion intressant att se, fästningen Palio Pyli är också sevärd.

Stränder:
Finns hur många fina stränder som helst, bland de bästa i hela Grekland. Min favorit är Camel beach, andra bra stränder är Banana, Markos, Sunny, Magic, Paradise, samt Agios Theologos som ligger så långt söderut man kan komma. Missa inte heller Therma beach, där det finns heta källor i vattnet, bra om du skulle frysa.



Camel beach.

Min favorittaverna är Evdokia på Bouboulinas street i Kos stad.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-05-24, 23:21
Katharinas avatar
Katharina Katharina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 122
Standard Sv: Sevärdheter

Plaka är ju ett måste också där alla vilda påfåglar bor. Räknade lite snabbt senast vi var där och såg ungefär 70 stycken. Bergsbyn Zia är mysig också. Restaurangen Oromedon ligger fantastiskt med härlig utsikt över bl a saltsjön och havet.

Men att bara strosa runt i Kos stad är inte så dumt det heller. Det är ju såpass stort att man kan promenera ganska många timmar och se nya saker hela tiden. Det är ju en stad med många bofasta, så det är kul att gå runt och titta och se annat än bara hotell.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-05-25, 06:45
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Sevärdheter

Om du får nån ledig dag kan du ju komma till Kalymnos. Båtar går från Kos stad och från Mastichari. Nisyros är också intressant, en vulkan i vila. Dagsturer går från Kos stad till Turkiet.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT