Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-09-27, 00:20
sköterska sköterska är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 7
Standard Duschelände mm

Nyss hemkommen från Agii Apostoli hotell Telchinia.
Hotellet låg lugnt med närhet till allt, men var ganska enkelt. Stenhårda sängar +kudde (som vanligt i Grekland). Klagade en gång till en hotellägare på den stenhårda kudden. Fick då till svar att jag kunde ta min arm till kudde..
Här på Telchinia hade vi stora problem när vi skulle duscha . Hur vi än ansträngde oss ,rann vattnet utanför och tom ut i rummet. Duschdraperiet slutade ju långt ovanför golvet och inte fanns det ngn halkmatta eller handduk att stiga på. ej heller ngt att torka upp med. Ska väl ej behöva ta sin egna lilla handduk för att torka golvet med.
Tänk så enkelt att investera i en halkmatta och en dushblandare också för den delen. Energisparande och halkriskeliminering. Vem stå för brutna ben om man druttar dit??
Vore intressant att få kommentarer. Undertecknad är ingen gnällspik, men detta var ej roligt. Vad gör resebyråerna åt vvvvvvvvvvvvvvvåra omdömen?? "Sköterska"
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-09-27, 09:04
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Duschelände mm

Måste skratta lite låter som typiskt Grekland. De sista åren har jag oftast valt mitt boende själv och då blir ju standarden oftast lite bättre men i år tog jag en charter med enkel inkvartering.

Ett alldeles underbart läge på det lilla huset med fem rum av varierad standard i en bilfri åsnegränd i Molyvos. Vingresor hade gett stället 2+ men beträffande mitt rum skulle jag nog ta bort plustecknet.

Det första som händer är att jag skyndar till toaletten nödvändigt efter den långa transfern. Stor smäll när dörren slår i tvättstället. Det visar sig att den bara går att öppna till hälften. Det är en låg dörr så jag tror dessutom min längd passade rummet perfekt. Går sedan för att öppna balkongdörren som har en regel liknande något som fanns i morfars lagård. Ingen framgång där dörren förblir stängd och öppnas först nästa fm av en guide som får ta i rejält. Sen lärde jag mig tekniken. Något liknande har jag aldrig sett i Grekland och jag har varit där många gånger. Den här dörren går inte heller att öppna helt för då slår den i sängen. Bestämmer mig sedan för en morgondusch i det lilla badrummet. Inget duschdraperi, ingen kant utan bara att stå direkt på golvet och duscha. Kranar som ger varmt och kallt vatten i lämpliga och ibland olämpliga puffar och ett helt blött badrum. Tur det fanns ett litet förnster i badrummet.

Kikade på rummet mittemot och där var badrummet och dörrarna av betydligt bättre standard och jag tyckte under mina två veckor att de bästa rummen verkade förbehållna de något mer köpstarka norrmännen. Här hjälpte det inte att ha företagit många resor med arrangören. Fast min balkong var bättre och med sol större delen av dagen vilket var skönt på em då det inte alltid var riktigt varma dagar under min resa.

Trots ett par trivsamma veckor kommer jag absolut att ordna mitt eget boende vid nästa Greklandsresa. Om minnet bleknar hoppas jag någon närstående påminner mig.

Eva

Senast redigerad av Eva L den 2009-09-27 klockan 09:10. Anledning: tillägg och stavfel
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT