Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-11-21, 20:56
Ellabella Ellabella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 25
Standard All inclusiv storm

Hej alla grekofiler!

Skrattar högt. Inser just att jag skapade en storm här för fem år sedan. Jag ställde då i augusti ett par veckor innan vi skulle åka till SunWing på Kreta en kort fråga om någon visste något om deras nya koncept med sunwing inclusiv. Jag fick inga svar innan vi åkte och sedan brydde jag mig aldrig om att kolla om någon svarat då resan redan var avklarad och vi var hemma supernöjda efter 2 underbara veckor med vår 8 månaders baby och vår flicka som fyllde 3 när vi var där.

Kan bara säga att det var en perfekt semester för oss då vi uppskattade det tillrättalagda. Kom bara och tog ett bord i restaurangen, hämtade dricka själva och plockade av maten. När barnen tröttnat så var det bara att resa sig och gå. Betalt och klart. Sen gillar vi egentligen inte alls det turistiska. Tyckte t ex att Naxos var ett förfärligt tingeltangel med långa rader av solstolar när vi var där i somras. Men om det är enkelt och barnen är nöjda är mamma och pappa nöjda. Solar hellre vid en pool med glada och nöjda barn än vid en fin sandstrand med gnälliga barn. Det blev ytterligare 2 resor till Miniland som barnen sa men i somras båtluffade vi igen nu med våra barn 7 och 4,5. Det var en fantastisk resa. Vi startade kanske lite väl tufft, tog oss till Donoussa första dagen (det hann visserligen bli nästa dag innan vi var framme). Resans höjdpunkt var Schinoussa öde helt fantastiska stränder. Vi åker nog tillbaka i sommar.

Synd att jag missade stormen som blev och tack till dem som försvarade mig. Önskar bara att jag varit lite aktiv vid den tidpunkten så jag kunde försvarat mig själv.

Ha det så gott i november mörkret.

Elllabella
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-11-21, 21:17
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: All inclusiv storm

....alla stormar bedarrar...men fråga om all inclusive igen och det blir precis samma reaktion

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-11-21, 21:31
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: All inclusiv storm

...har just bokat en AI vecka i maj då sonen fick välja En av de allra bästa fördelarna är som Ellabella nämner...att bara kunna resa sig och gå efter måltiden istället för att behöva vänta på både nota och växel med otåliga barn.

Malin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-11-21, 21:47
Ellabella Ellabella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 25
Standard Sv: All inclusiv storm

Ja det är tydligen ett väldigt laddat ämne. Jag var lyckligt ovetande om det när jag ställde den frågan och jag kommer inte att fråga om det igen. Nu är vi ju båtluffare igen och då kanske jag inte lika lätt sticker ut i forumet när jag undrar något...

Ha det!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-11-21, 23:47
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: All inclusiv storm

Det finns egentligen ingen orsak att INTE våga sticka ut här på Kalimera. Man kan fråga om allt och man får svar på allt, men ibland inte de svar man förväntar sig. Detta ÄR ett fantastiskt forum där alla vill hjälpa till så gott de kan. Så fråga på....

Lissi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-11-22, 00:01
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: All inclusiv storm

Det är ju härligt som önskemål och behov ändras, ett år passar det bäst med en bekväm resa där allt är bokat, ett annat år kan utmaningarna locka med småöar som Donoussa och Schinoussa, barnen blir större och det blir annorlunda.

Skönt att man kan beställa det som passar en bäst just för tillfället. Varje resa är bra på sitt sätt.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-11-23, 18:45
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: All inclusiv storm

Det är ju dråpligt att du kommer tillbaka, ovetande, med en positiv rapport flera år senare

Gissar att du under åren förstått att det bara ett sätt att resa som räknas:

All exclusive

* Du flyger kl 03.00 med fyra mellanlandningar med väntetider, total restid är 26 timmar

* Du liftar mellan flygplatsen och Pireus

* Väl framme där köper du biljett till lämpligt lastfartyg (givetvis till lastrummet, allt annat är för bekvämt)

* I fyra veckor ö-luffar du runt på detta vis (alla kortare reslängder räknas som fycharter)

* Din packning består av två solkiga t-shirts och en slokande tandborste i en urtvättad bärkasse från Lidl

* Hotell är för nybörjare, själv snyltsover du på förra säsongens utrangerade solstolar på stranden

* Mathållningen under resan utgörs av ouzo (choríz págos) och fårtestiklar


Först nu kan du säga att du varit i Grekland
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-11-23, 19:54
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: All inclusiv storm

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Gissar att du under åren förstått att det bara ett sätt att resa som räknas:

All exclusive

Först nu kan du säga att du varit i Grekland
- H E R L I G

Kari
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-11-23, 20:50
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: All inclusiv storm

Roligt, Inkfish...faktiskt känner jag igen en del...26 timmars restid till exempel...fyra dar tog det oss en annan gång...och nån gång sov vi i kusin besättningsmannens hytt, gratis, ...
Svara med citat
  #10  
Gammal 2009-11-23, 22:09
grimms avatar
grimm grimm är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Sollentuna
Inlägg: 136
Standard Sv: All inclusiv storm

Hahaha!!

Inkfish, vilken humor!

Men tyvärr så är det väl lite åt det hållet.

Så nästa sommar dååååå...
hade jag tänkt åka tåg från stockholm till Aten, men 56 timmar, om allt går bra, var inte riktigt min melodi. Jag höll på att ramla av stolen när jag fick beskedet.
Jag tänker på min bror som tågluffade till Aten, visserligen från Bryssel, sedan pireus, sedan öarna. Detta på 70-talet.

Jag misstänker att han åkte med den tidens "all inclusive"

/Grimm, som nu börjar slokna i mörkret och blötan
Svara med citat
  #11  
Gammal 2009-11-23, 22:36
Ellabella Ellabella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 25
Standard Sv: All inclusiv storm

Tack för ännu ett gott skratt Inkfish. All exclusive. Den var bra. Det där med bagaget kan jag inte direkt skriva under på, jag släppar med mig massor och då har jag ändå verkligen kämpat på att minimera. Lyckades smuggla ner min plattång i somras trots mannens vaksamma ögon .

Ha det gott allihop från en som gillar allt från inclusive till exclusive light.

Ellabella
Svara med citat
  #12  
Gammal 2009-11-23, 23:58
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: All inclusiv storm

Herlig, Inkfish!

Jeg vil legge til at unger får lære seg å vente på regning og betaling, alt bør ikke alltid være på deres premisser.

(Det var, når sant skal sies, faktisk ikke bare spøk....)

Mener ikke skape storm (kommer den, er det også ok) men grunnen til at jeg ikke velger AI er (seriøst - jeg er ikke så morsom som Inkfish):

- Jeg vil ikke bo langt ut på landet (fordi tomtene er billigst der) og praktisk talt være avhengig av transport for å komme til nærmeste by

- Jeg vil støtte det lokale lokale, småskala næringslivet, i stedet for rikingene som eier AI-hotellet

- Jeg vil ikke være omgitt av bare turister. Jo flere grekere -som jeg kan bli kjent med-, jo bedre

- Jeg vil velge selv hva jeg skal spise, jeg vil ha gleden ved å oppsøke nye spisesteder hver gang, og ikke få mat som er laget slik at den er internasjonal (kjedelig) nok til å tilfredsstille alle ganer

- Drar jeg til Hellas er strand og basseng ikke viktig, opplevelser teller mye mer enn sol og bad.

Dette har med personlige referanser å gjøre, med andre ord: Hver sin smak!

Senast redigerad av Admirala den 2009-11-24 klockan 00:19.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2009-11-24, 11:48
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: All inclusiv storm

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
26 timmars restid till exempel...fyra dar tog det oss en annan gång...och nån gång sov vi i kusin besättningsmannens hytt,
Citat:
Ursprungligen postat av grimm Visa inlägg

Men tyvärr så är det väl lite åt det hållet.
Haha, jag som tyckte att jag överdrev.

Tack för respons ni andra också

Men ellabella, plattång...



För mig är alla Greklandsresor all inclusive, det är det som det fina med Grekland
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT