![]() |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
..och här kan man läsa i vilka situationer man har rätt till ersättning...
http://www.e24.se/pengar24/dina-ratt...et_1995197.e24 Jag kan inte heller låta bli att med skräckblandad förtjusning följa skådespelet. Mäktiga krafter! // Helén |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Min man är äntligen hemma i Sverige efter att ha åkt buss från Prag
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Hmm, insikten om människans litenhet slår en verkligen. Vad händer om vulkanen fortsätter vara aktiv i månader? Kan inte låta bli att fundera. Beroendet av flyget blir extra tydligt. Bilar, bussar, tåg skulle få ersätta, men hur lång tid tar det att lägga om trafiken? Många (redan krisdrabbade) flygbolag skulle gå omkull.
Och för egen del: Bilen till Grekland? (Haha, om den går så långt... )Buss/tåg till Spanien när jag ska gå på kurs i sommar? Men buss- och tågbiljetter lär bli uppbokade snabbt, om det här pågår länge. Avvakta och se, tänker jag. /Aina |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Vi skulle ha åkt till Kreta idag kl 13:50 men har bokat om till nästa lördag, får se om vinden vänder till dess.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Med Buss och tåg tog jag mig hem från Oslo, tur att man var lite om och kring sig för platserna tog fort slut och folk sitter fortfarande fast. Jag oroar mig dock lite för nästa lördag ska jag till Aten...? kommer man i väg eller inte. Jag har för övrigt en kompis som kör med en buss till Aten idag med Greker som måste hem....men som sagt värst är det ändå för Islänningarna! fy sjutton!
Camilla |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Aftonbladet skriver idag:
Fortsätter vulkanutbrottet kommer flygbolagen att gå i konkurs. Bo Svensson ger dem en överlevnadstid på cirka två veckor. Enligt Cecilia Hermansson, chefsekonom på Swedbank, finns bedömningar som säger att flygbolagen klarar max några veckor. Det sägs att flygbolagen får höga utgifter men inga intäkter. Hur långt räcker det att räkna med pengar tillbaka för inställda resor? ![]() Dags för regeringseliten, bankchefer och direktörer att visa solidaritet och dela med sina arvoden med drabbade flybolag! Senast redigerad av Enigma den 2010-04-17 klockan 18:48. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Ja, jag åker ju inte förrens den 20/6, men som sagt var förra utbrottet varade ju i utbrottet i ett år, så vem vet....
Har en jobbarkompis som ska/skulle kommit hem ifrån Italien nu i helgen, vi får se hur det går för henne m. familj. Börjar bli lite "nojjig" nu, tänk om jag inte kommer iväg, jag som längtar så det nästan "gör ont" Irene |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Vi är också oroliga. Tänkte fira 25års bröllopsdag på Rohdos. Avresa 25/4.
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
- vi skal jo helst h j e m og, det ventes jo flere og større utbrudd på Island !- min bror er i Paris og venter på å komme hjem ....... |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
|
|