Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-03-19, 19:04
Cackan Cackan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 4
Standard Forum Recidense, Ixia

Har bokat resa till Ixia o hotell Forum Recidence.
Någon som vet något om detta hotell o om Ixia? Hur är maten där o stranden på nersidan.
Är i första hand ute efter sol, bad o lite shopping men även öppen för tips om utflykter. Vill även veta om badbåtar om det finns. Bra restauranger?
Kommer såklart även åka in till Rhdos stad. Något särskilt att rekommendera där.
Ska åka med min 17 åriga dotter.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-03-30, 21:57
Mr Saganaki Mr Saganaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: värnamo
Inlägg: 28
Standard Sv: Forum Recidense, Ixia

vi bodde där förra året! rekomenderas!
jättetrevligt hotell o de hade då nåt dine around koncept som innebar att man hade 5 restauranger att välja på i närheten. (alla ägdes nog av hotellet...) 4 av dem behövde man förboka dagen innan om de skulle ingå i halvpensionen. bufférestaurangen som inte behövde förbokas hade varierad men medioker mat o lite tråkig matsal kanske...

hotellet var fräscht och bäst var poolbaren som man simmade upp i vi var där i oktober o då var det väldigt lugnt o kallt i poolen men ett par vändor i baren så ordnade sig värmen av sig självt
området runt omkring var ett typiskt hotellområde med stora komplex o stranden var ok, inte mer (inget stort fan av stränder med större stenar) det var ett lugnt samhälle med en del mysiga restauranger o barer även om jag tror att 17 åringen kanske trivs bäst inne i stan på kvällarna!

passa på o hyr 4 hjuling o ser er omkring! roligt o smidigt!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-06-01, 20:35
Cackan Cackan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 4
Standard Sv: Forum Recidense, Ixia

Tack snälla för ditt svar. Nu närmar det sig och om två veckor är jag där. Är säker på att det blir en bra semester, då jag inga småbarn har med är det lätt att anpassa sig.
Vill ta oss till stranden Anthony Quinn, vet du hur man tar sig dit på lättaste sättet.
Vet du om man kunde använda egen laptop på hotellet o vad det kostade?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-06-03, 00:12
Mr Saganaki Mr Saganaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: värnamo
Inlägg: 28
Standard Sv: Forum Recidense, Ixia

Citat:
Ursprungligen postat av Cackan Visa inlägg
Tack snälla för ditt svar. Nu närmar det sig och om två veckor är jag där. Är säker på att det blir en bra semester, då jag inga småbarn har med är det lätt att anpassa sig.
Vill ta oss till stranden Anthony Quinn, vet du hur man tar sig dit på lättaste sättet.
Vet du om man kunde använda egen laptop på hotellet o vad det kostade?

Det kan man säkert men jag vet inte... fanns dator att låna gratis om jag minns mig rätt... anthony Quinn var vi på men vi tog 4hjulingar dit men borde finnas både anordnade bussturer dit eller lokaltrafik! taxi var inte fasligt dyrt heller... ha det nu gött o njut!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT