Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-02-16, 17:51
Bett Bett är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 18
Standard Smartaste rutten?

Hej,

Vi ska ut o luffa med start 11 juni då vi landar på Santorini. Vi tänkte efter ett par nätter i Fira ta oss vidare till Naxos, Amorgos och Milos. Jag undrar om någon har koll på i vilken ordning man bör ta öarna, med tanke på smidigast båtförbindelser?

Tacksam för all input!

/Bett
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-02-16, 22:14
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Smartaste rutten?

Flyger ni hem från Santorini? I så fall tycker jag att ni ska ta er till någon av de andra öarna direkt när ni landar den 11 juni. Avsluta istället med några nätter på Santorini innan hemresan. På så sätt riskerar ni inte att missa flyget hem om ni skulle bli inblåsta på någon annan ö på hemresedagen.

Den bästa inbördes ordningen mellan de andra öarna har jag dock ingen koll på.

/kimmen
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-02-16, 22:46
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: Smartaste rutten?

Håller helt med Kimmen.Starta luffen direkt och ha sen några sköna slappa dagar på ön varifrån hemresan går.
Monica
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-02-16, 22:58
mrwalker mrwalker är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 1 731
Standard Sv: Smartaste rutten?

Naxos, Amorgos og Milos ligger langs intet mindre enn tre forskjellige fergeleier. Kykladene vest, sentral og øst. Jeg vet ikke hvor lenge du har tenkt på være på reise, men erfarne øyhoppere reiser aldri på denne måten. Man følger fergeleiene, øy for øy, mer eller mindre. Alt annet gir masse fullstendig bortkastet tid, gitt at man ikke ønsker å tilbringe ferien på en ferge da...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-02-17, 09:44
Alrutss avatar
Alruts Alruts är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 110
Standard Sv: Smartaste rutten?

Citat:
Ursprungligen postat av Bett Visa inlägg
Vi tänkte efter ett par nätter i Fira ta oss vidare till Naxos, Amorgos och Milos. Jag undrar om någon har koll på i vilken ordning man bör ta öarna, med tanke på smidigast båtförbindelser?
Milos–Naxos–Amorgos, eventuelt Naxos–Amorgos–Milos. Dere kan ta Super Jet fra Milos til Naxos, fra Amorgos til Milos eller fra Amorgos til Santorini – den er veldig praktisk for tverrforbindelser mellom øst og vest.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-02-17, 12:14
Bett Bett är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 18
Standard Sv: Smartaste rutten?

Tack för tips! Grejen är att vi landar på Santorini först 16,50 och jag vet inte om vi hinner med någon båt vid den tiden? - så det lutar åt ett par nätter på Santorini för att varva ner + en natt på hemvägen.

Vi kommer att vara borta i 16 nätter så med lite planering hoppas jag att vi grejar den tänkta rutten.

/Bett
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT