Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-03-14, 10:45
Eliza B Eliza B är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 2
Standard snälla HJÄLP mig hitta boende på Rhodos!

Hej alla!

Nu ger jag upp! Efter otaliga timmars surfande på diverse hotellsajter är jag helt förvirrad och svårt rådvill...

Jag o min sambo skall åka till Rhodos i mitten av Maj, vi har bokat flygbiljetter men INTE något hotell. Vi har funderat på Lindos eller något annat på östkusten. Vi har även funderat på att dela upp vår vecka med ett par dagar på ett lugnare ställe (ev Lindos) o sedan de sista dagarna i eller i anslutning till Rhodos stad.
Vi villl gärna på på ett mindre hotell på eller mycket nära en strand (morgon/nattdopp i havet är oslagbara ) standarden på hotellet är underställt själva läget/känslan - hellre litet familjeägt än 5-stjärningt o sterilt men det får gärna finnas en pool.

Vi är väldigt måna om att den här veckan ska bli bra efter en tuff vår fylld med jobb och allmän vardagsstress...

Tacksam för all hjälp!
Vi hörs!!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-03-14, 12:51
mrwalker mrwalker är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 1 731
Standard Sv: snälla HJÄLP mig hitta boende på Rhodos!

Jeg bor alltid i Rhodos gamleby. Prøv Hotel Camelot og Nina vil gi deg en opplevelse for livet. Hotellet hadde tidligere bare tre rom og går absolutt i klassen "mindre hotell". Det er bygget noen rom til nå. Men det var kanskje ikke det pris-sjiktet du tenkte deg? Og det er definitivt ingen pool...

Edit: Hotellet er forøvrig ranket nummer 3 for Rhodos (nummer 2 for Rhodos by) på TripAdvisor.

Senast redigerad av mrwalker den 2011-03-14 klockan 12:56.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-03-14, 14:29
Eliza B Eliza B är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 2
Standard Sv: snälla HJÄLP mig hitta boende på Rhodos!

Hej hej Mr Walker!

Tack för tipset om boende i Rhodos. Det ser riktigt fint ut : )
Det kanske är för mycket att hoppas på ett litet hotell nära havet i Rhodos stad och lika bra att sikta in sig på gamla stan med en gång...

Har du något fint tips på hotell utanför Rhodos by också?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-03-14, 16:05
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 576
Standard Sv: snälla HJÄLP mig hitta boende på Rhodos!

Om ni vill bo inne i Rhodos gamla stad så rekommenderar jag Kristinas rum(finns med under hotell här på Kalimera)
Jättemysigt och trevligt ställe med trevlig värdinna!
Lugnt beläget, mysig innergård och fina rum, vissa med kök.
Man har inte någon privat balkong men det finns stolar och bord utanför alla rum. Det finns även en jättefin takterrass med flera sittgrupper och nere på innergården finns också flera mysiga platser att sitta på under träden.

//Stina
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-03-14, 17:35
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: snälla HJÄLP mig hitta boende på Rhodos!

....och/eller ta en titt på www.mango.gr .Där brukar jag bor varenda gång jae på Rhodos.Sex nyrenoverade rum,4 pigga datorer,bar,pergola och inga bilar....
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-03-14, 17:35
mrwalker mrwalker är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 1 731
Standard Sv: snälla HJÄLP mig hitta boende på Rhodos!

Citat:
Ursprungligen postat av Eliza B Visa inlägg
Har du något fint tips på hotell utanför Rhodos by också?
Nei, der er jeg dessverre blank.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-03-14, 17:48
Soleil Soleil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 334
Standard Sv: snälla HJÄLP mig hitta boende på Rhodos!

Rekommenderar Pefkos, lite söder om Lindos. En vacker by, mycket bra strand.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-03-31, 14:39
Themiss avatar
Themis Themis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 174
Standard Sv: snälla HJÄLP mig hitta boende på Rhodos!

Anastasia Studios i Stegna.
Jag har inte personlig erfarenhet, men nära till havet är det i alla fall och Stegna är en underbar by.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-04-27, 00:22
Monica G Monica G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 55
Standard Sv: snälla HJÄLP mig hitta boende på Rhodos!

Hej,
Vi har haft fantastiska upplevelser på Rhodos men allt är relativt o individuellt. Jag skulle bo på Kristinas eller Andreas ett par-tre nätter i gamla stan som är helt underbar, därefter Pension Electra i Lindos som är prisvärt med fantastisk utsikt och trevliga ägare och sen tagit tbka till stan (åk tidigt) för nån sista natt , vi har bott på bl a Hotel Nautika (Nafsika) som är prisvärt o centralt på "fel" sida om man inte vill bo i gamla stan igen. Googla, det finns hur mycket som helst och ni behöver bara boka första natten hemifrån. Mvh o lycka till/Monica
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-05-03, 01:38
Fernandas avatar
Fernanda Fernanda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Oslo
Inlägg: 24
Standard Sv: snälla HJÄLP mig hitta boende på Rhodos!

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
....och/eller ta en titt på www.mango.gr .Där brukar jag bor varenda gång jae på Rhodos.Sex nyrenoverade rum,4 pigga datorer,bar,pergola och inga bilar....
Hei Mikke,
jeg har sett på dette overnattingsstedet, syntes det virket akkurat passe greit. M datamulighet og rolig i gamlebyen -
Aldri bodd innenfor murene, med dårlige bein etterhvert gr. sykdom, kunne det være allright å bo der et par netter - slippe tråkke så langt.
Så jeg ble veldig glad når du skrev at du likte det. Prøver det neste gang vi drar dit.

og
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza B Visa inlägg
- något fint tips på hotell utanför Rhodos by också?
Har reist til Rhodos mange ggr fra 1975. Bodde helst på vestkysten og alltid om vi var der midt på sommeren - der blåser som regel litt (Ixia, Trianda).
- kryr av hotell, pensjonat og leilighetshotell, som jeg foretrekker. Ikke de jålete store, gjerne små familiedrevne, rimeligere - rent er det jo hos grekerne.

Jeg har også tenkt på å bo nedover i nærheten av Lindos, hvis vi drar dit vår eller etter august på høsten. Er jo bygget ut så mye nedover der nå, så det er mye å velge blant.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT