|
|||
|
|||
Olivträdsnickeri
Är det möjligtvis någon som vet om och var man kan köpa vinställ gjorda av olivträ. Köpte på Paros i somras och nu är det fler i släkten som vill ha.
agnlar |
|
|||
|
|||
Sv: Olivträdsnickeri
Det kan man købe på Ios. Der findes et olivträdsnickeri på havnen.
Men du mener kanske i Sverige... |
|
||||
|
||||
Större marknader brukar bjuda på det mesta, typ Kopparberg.
Men utbudet är väl inte som i olivträsnideributiken på Paros för där har dom ju allt tänkbart. |
|
||||
|
||||
Jodå, det finns en jättefin liten butik i Chalki med keramik samt sniderier i olivträ, jag var där själv för första gången för ett par veckor sen. Den heter Fish & Olive Creations (du kan googla fram mer info).
Jättefina skapelser, fast dyra.... åtminstone skärbrädorna som jag och syrran tittade på. De borde ha vinställ också, minns tyvärr ej exakt. Lycka till! |
|
|||
|
|||
Tack för svaren, trots att jag uttryckte mig lite otydligt. Jag är just nu på Naxos och undrar om det finns här. Ska för övrigt till Chalki nästa vecka så jag kollar där.
|
|
||||
|
||||
Det finns nog en hel del olivsnideri på Naxos.
Förmodligen finns det butiker lite här var där det är lit mer välbesökt. Fråga folk på gatan och lite här och där. räkna ite med att en inte infödd grek vet var det finns och en och annan infödd kanske inte förstår vad du frågar. 20 nej och ett ja är ganska vanligt. Sen beror det på vad och hur man frågar. Angående olivsnideri på Naxos till exempel. Citat:
|
|
|