Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-01-24, 12:35
suli98 suli98 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Inlägg: 8
Standard Rhodos i september

Vi är 2 st par som funderar på att åka till Rhodos i mitten av september ev slutet av september.
Vi har aldrid varit på Rhodos.
Vart ska man åka? Har någon nåt tips på ett bra hotell med all inclusive?
Vi har tidigare åkt till Kreta, Tunisien, Cypern samt Kanarieöarna..
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-01-25, 00:02
akelen akelen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2007
Inlägg: 29
Standard Sv: Rhodos i september

Hej. Vi bor alltid inne i Rhodos stad,nära till allt och bra promenader.Beror på var Ni åker ifrån men ett bra hotell är Apollos Petit Palais Mitsis.Ligger centralt.Ving har tyvärr slutsålt i september om det gäller 2 veckor.Vi beställde redan i november på Vings hotell Marie som vi bott i flera år.Enkelt och super personal men ingen mat. Hoppas Ni får trevligt.Vi har varit på Rhodos många,många gånger.Hälsn. akelen.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-01-25, 22:12
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Rhodos i september

Hej.
Kan tipsa om ett jättebra hotell inne i Rh. stad, det heter Annapolis, ett lägenhetshotell med en liten pool och jättegod mat. Har själv legat där tre år i rad, personalen är superhärlig. Bl.a. jobbar det en norsk tjej där, bra om man som jag, inte gillar att prata så mycket engelska
Blir femte året i rad nu i sommar som jag bor inne i stan. Bodde ute i Ialyssos en gång för 10 år sedan, där ute vill jag inte bo igen, ingen bra strand, lite bökigt om man ska ta sig in till stan, finns buss o taxi såklart, men nu när jag bott i stan så vill jag inte bo utanför igen.

Irene
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-01-25, 22:52
Margaretha Margaretha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 294
Standard Sv: Rhodos i september

Eftersom Ni vill ha All Inclusive förmodar jag att Ni åker charter. Inne i Rhodos stad har
Frtidsresor ett bra hotel Mitsis Petit Palais och där finns möjlighet till AI. Vi har bott där för många år sedan och då med halvpension och vi var mycket nöjda. Sedan dess är hotellet renoverat. Annars finns det ju många AI hotell utanför stan. Vi reser till Rhodos varje år men åker inte charter men det finns säkert många här på forumet som bott på AI hotel och kan berätta mer.

Margaretha
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT