Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-10-05, 15:35
fredriklinda fredriklinda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Inlägg: 12
Standard Jason apartments / Spiros

Någon som vet om Jason apartments är ok att bo på? skiljer lite i pris mot Spiros som jag också tittat på? poolområdet ser finare ut på spiros men är inte det viktigaste...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-10-06, 01:40
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Jason apartments / Spiros

Vi bodde på Jason i somras. Det är lite knepigt för det finns två hus som är Jason, dels det gamla och dels det nya.
Det gamla ligger snett mittemot Argo och det nya är granne med Argo men mot andra hållet. Som jag förstod det så är det bara dubbelrum i det nya så om man ska ha större rum så bor man i det gamla (vilket vi gjorde). Den minimala poolen och receptionen finns vid det nya och där serveras också (enkel) frukost om man köper det. Rummen är fräscha och ägarna är trevliga och området är lugnt och fridfullt och ändå nära till allt som behövs. Jag har glömt namnet på hon som äger det men hon är dotter till Katerina på Argo, båda pratar svenska men lever som om de vore greker, alltså lugnt och fridfullt.
Poolen är som sagt liten men den duger gott till ett litet dopp, dock tyckte jag ibland att det blev lite trångt runt den om det samlades lite folk där. Dessutom kunde folk sitta och äta frukost vid poolen och då kändes det lite som att våra barn sprang runt deras frukostbord då de badade.
Vår utsikt var en vägg med en balkong och gatan nedanför, inte så intressant att sitta och titta på men ändå en bra balkong som var skyddad från vind. Bor man högst upp så har man havsutsikt och en stor uteplats på taket men man ser ändå inget annat intressant än just havet därifrån.
Vi var också inne och tittade på Spiros då vi hade funderat lite på att bo där också. Deras poolområde slår Jasons med hästlängder, det finns gott om plats att vara ute och man träffar betydligt mera folk än på Jason. Köper man frukost så tror jag att denna är betydligt bättre på Spiros, åtminstone har man en lugnare miljö att äta den i.
Jag brukar sällan rekommendera ett större hotell före ett mindre men här tycker jag faktiskt att Spiros slår Jason i totalupplevelse men jag har inte bott där ännu, det är bara känslan jag fick då jag var inne och tittade. Tyvärr var jag inte in och tittade på rummen på Spiros så jag vet inte hur de ser ut, det skulle förvåna mej om de inte är fräscha med tanke på hur resten av anläggningen ser ut. Vi kommer förmodligen att bo på Spiros nästa gång vi är på Naxos.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-10-06, 10:16
fredriklinda fredriklinda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Inlägg: 12
Standard Sv: Jason apartments / Spiros

Tack för ett jättebra svar....
Låter ändå som att ni tyckte att "Jaon" var ganska bra. Som jag skrev så är inte poolen det allra viktigaste men ändå bra att det finns då vi åker med två barn.
Kör på Jason denna gång och hoppas på att vi blir nöjda..
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT