![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Yvonne |
|
|
|||
|
|||
|
..Ancona...där har ja vurt en gång....Där finns ett fint arkeologiskt/historiskt museum, ifall nu nån händelsevis skulle leta efter ett...
Mitt dimmiga minne är att det ligger rätt högt över själva hamnen, vid en kyrka.... Vi åkte buss dit från den lilla stan Forli, som i sin tur ligger inte alltför långt från Bologna...Mikke |
|
|
||||
|
||||
|
[QUOTE=Mikke]..Ancona...där har ja vurt en gång....Där finns ett fint arkeologiskt/historiskt museum, ifall nu nån händelsevis skulle leta efter ett...
Mitt dimmiga minne är att det ligger rätt högt över själva hamnen, vid en kyrka.... Stämmer och man piffade upp stället för 2 år sen, därifrån ser du ner över hamnen! Camilla |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Carina
|
|
|
||||
|
||||
|
Men lust att göra likadant får jag i alla fall!
//PO -inte avund7k
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ser fram emot att läsa resebrevet längre fram i sommar! |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Det är närmare att åka Verona- Venedig, endast ca 13 mil, om du nu inte vill köra så mycket med den där häftiga maskinen förståss. Från Venedig åker Anek. Visserligen tar båtturen ca 7 tim mer än från Ancona, men priset är nästan detsamma.Yvonne |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
det är en härlig känsla att bli bogserad av en liten lotsbåt genom kanalen, och se alla fantastiska byggnader som kantar kajerna. Verkligen en upplevelse!! Yvonne |
|
|
|||
|
|||
|
...Grattis Tommy till 4-hjulingen!!
Tare vajert nu neru övningskör....speciellt i kurvera... ![]() Mikke |
|
|
|||
|
|||
|
Venedig ? Tja varför inte,Yvonne, kunde va kul att se canalerna o gondoljärerna kanske. Va gör det om man blir lite blöt, Inge. Vi lever ju bara en gång
Plats finns för passagerare finns, Ivi. Säg bara till var jag ska hämta opp dig . Kurvorna blir väldigt lugna till en början, sen får vi väl se var jag hamnar, Mikke ![]() Tommy
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Tommy
|
|
|
||||
|
||||
|
Grattis! Vilken under resa du kommer få. Du genomför en dröm jag haft i många år. Men i mina drömmar flyger jag ner och hyr transportmedlet på plats. Ska bli kul att läsa om dina bravader när du kommer hem.
|
|
|
||||
|
||||
|
Bra val av färdmedel
Vad gäller båt från Ancona eller Venedig har du Ferry Center i Malmö som du kan boka med eller gå in på deras hemsida. Eller direkt med rederierna. Själv åker vi alltid med Minoan Lines tycker de är "bäst" Har åkt från Venedig några gånger men tycker det blir för mycket tid på båt! Camilla |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
...fast de e klart,man kan ju allti skrive i Kafé Kalimera....Mikke |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
här, om jag känner mej själv rätt så blir det nog litta av varje från resan. Vore ju kul om "Vi är i Grekland" kom tillbaka Men annars är det ju som du säjer; vi har ju det eminenta Kafeét att tillgå ![]() Tommy
|
![]() |
|
|