|
||||
|
||||
Sv: Jaha Lefkas...
Jag har varit totalt 4v på Lefkas. Det var nog 7-8 år sen sist. Jag känner iofs inte heller någon direkt dragning dit. Nidri är inte mycket att skriva hem om, och iom att jag är en strandmänniska tillhör ju inte bystranden favoriterna heller. Men västra sidan slår dock det mesta jag upplevt. Vilket vatten.. o vilka underbara stränder. Nikitas kändes för litet att bo i under 2v, men annars så är ju det ett bra alternativ.
Närheten till Meganisi (från Nidri) är perfekt. Det är ju en fantastisk ö att besöka. Det är snabbt, enkelt o billigt att resa dit med reguljärfärjan. Jag kommer sannolikt resa tillbaka igen //Conny |
|
|||
|
|||
Åker en v till Nidri i juli. 25 gången till Grekland! Var där i september 2010. Då blev det stadsstranden som inte är jättebra. Dock tog solen och vattnet var varmt.LUnch ölen kall. Gjorde 2 båtutflykter, Meganassi, Scorpio och en kanonstrand som såg ut att ligga under en måsvinge( landskapet ovanför) Åt god mat i Nidri, trevlig strand promenad. Som Parga. Sen kan man äta mot huvudgatan också... Hade trevliga barer, särskid den med massa engelsmän. Visade fotboll och spelade 60 tals musik . Låg till höger om strandpromenaden. Näsan mot vattnet. Sen var ju rockkluben Roadhouse ett måste varje kväll... I år blir det badbåt och buss till ständer på andra sidan ön. En dag i lefkas stad med. Sen en båttur såklart!! Rekomenderas..
Beökte Kefalonia förra året samt Parga. Trevliga upplevelser.... Carl |
|
||||
|
||||
Se där. Jag som just varit i Joniska och planerade att återvända för en luff, där även Lefkas, skulle ingå. Nu blir jag dock osäker. Iofs gillar jag greköar, men det lät ju lite väl negativt. Du verkar ju heller inte vara den enda som har dåliga erfarenheter om Lefkas. Vi får väl se hur vi gör.
Fast Trenbol. Om du gillar västindien. Åk till Antipaxos, för närmare västindien lär du inte komma i Europa. /Netwolf |
|
||||
|
||||
När vi första gången var på Lefkas bloggade vi under resan. Här kommer några citat från den gången.
”Inte bara det, landskapet på södra Lefkas hör till de vackraste vi någonsin sett.” ”Wow! Vilka vyer. Fick en vag förnimmelse av det stora blå på Amorgos. Ett mycket gott betyg.” ”det är alltså dags att lämna Lefkas, en ö som vi kommit att gilla mycket” ”Lefkas har varit en positiv överraskning. Om det här varit en bok skulle jag dedikerat den till alla er som tjatat om att vi skulle resa hit.” ”Vi vinkar hejdå till Lefkas och fäller en liten tår...” Som ni förstår tillhör vi dem som gillar Lefkas. Alla blogginlägg finns här... |
|
||||
|
||||
Citat:
Fast du ska inte resa dit i slutet av juli och augusti. För mycket folk på stränderna då. Här kommer några färska bilder ifrån vår resa nu i juni. Om man inte tycker det ser ok ut så vet jag inte...... Milos Egremni Taverna i bergen Vasiliki Agiofili "Vår" terass Deia |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Tänk, jag kom ihåg det citatet när vi bilade ner mot Vasiliki och såg Ithaka i horisonten..... Deia |
|
||||
|
||||
Tack Deia och Janne. Nu drar det lite i restarmen igen!
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Men så bra.
|
|
||||
|
||||
Faktiskt inte. Det finns sådana som vi inte gillar.
|
|
||||
|
||||
Haha, kanske man borde starta en tråd: Vilka öar gillar du inte? Fast jag kan inte vara med för jag HAR gillat alla öar jag varit på. Men jag har ju inte varit på tillräckligt många förstås.
Min första resa till Grekland gick till LEFKAS 1992 och det var till Nidri. Trots att många inte tycks gilla Nidri så upplevde jag inte platsen som negativ på något sätt. Det var väldigt hett (juli) så vi orkade inte hyra bil och resa runt. Men vi gjorde en runda med en utflykstbåt som tog oss till en ö där man kunde äta lunch på en taverna (kanske var det Meganissi, vet faktiskt inte ). Scorpios besöktes också. På grund av hettan ville vi ut på vattnet igen och hyrde en egen liten motorbåt som vi körde omkring i. Så det är den vackra skärgården jag närmast tänker på när jag tänker på Lefkas. Tyvärr såg vi väldigt litet av ön i sin helhet. Men det är nog så att om man råkar ut för dåligt väder är allting mycket tråkigare. / Anne |
|
|